راهنمای تشخیص اصالت کالا با بارکد

در این محتوا به بررسی روش تشخیص اصالت کالا با بارکد می پردازیم. مزیت های استفاده از این کار و روش های انجام آن را شرح خواهیم داد
اصالت کالا با بارکد

این روزها قشر گسترده ای از افراد جامعه از روش تشخیص اصالت کالا با بارکد برای آگاهی پیدا کردن از کیفیت و سلامت محصول استفاده می کنند. البته ممکن است بخش بزرگی از مردم نیز با مفهوم بارکد و قاابلیت های منحصر به فرد آن آشنایی نداشته باشند. به طور کلی می توان این گونه بیان نمود که بهترین و آسان ترین راه برای شناخت مشخصات محصول، در حال حاضر استفاده از استعلام اصالت کالا با بارکد می باشد.

شما با استفاده از بارکد می توانید تنها ظرف چند ثانیه به اصل یا تقلبی بودن محصول پی ببرید. همچنین می توانید اطلاعات خوبی از محصول به دست آورید. از جمله این اطلاعات می توان به کشور مبدا برند، تاریخ تولید کالا، تاریخ انقضای کالا، شرکت تولید کننده محصول و… اشاره کرد.

در این محتوا به بررسی نحوه تشخیص اصالت کالا با بارکد می پردازیم. مزیت های استفاده از این روش برای بررسی کالا و همچنین روش استعلام را نیز برای شما مخاطبان عزیز شرح خواهیم داد و پس تا انتهای این مقاله با همراهی کردن ما، اطلاعات خود را افزایش دهید.

بررسی اصالت کالا با بارکد، چه مزیت هایی دارد؟

بدون شک نمی توان به هیچ وجه از اهمیت بررسی اصالت کالا هنگام خرید غافل شد. کنترل اصالت کالا با بارکد مزیت های فراوانی برای همگان با خود به همراه دارد. به عنوان مثال، با چنین عملیاتی می توان در کوتاه ترین مدت زمان ممکن از اصالت یا عدم اصالت محصول آگاهی پیدا کرد و همچنین به اطلاعات کاملی از محصول دست پیدا کرد.

ادامه مطلب
بارکد لوازم آرایشی

بارکد باعث می شود که تولید کنندگان و وارد کنندگان ایرانی، سود بیشتری از فعالیت های تجاری خود کسب کنند. در واقع بارکد ها تنها روی محصولات قانونی که در کشور حق پخش دارند درج می شوند. بنابراین تنها این محصولات حق فروش و پخش در بازارهای داخلی را خواهند داشت. پس از این روش می توان از ورود کالاهای قاچاق و غیر قانونی به کشور ایران جلوگیری کرد.

بررسی اصالت کالا با بارکد

بررسی اصالت کالا با بارکد از توزیع اجناس خراب، تاریخ مصرف گذشته، دارای نقص و… نیز جلوگیری خواهد کرد. چرا که کالاهای مختلف، پیش از توزیع در بازار، مورد بررسی قرار می گیرند و تنها در صورتی که دارای استانداردهای تعیین شده باشند، مجوز بارکد برای آن ها صادر می شود. پس شما می توانید محصولات سالم و با اصالت را از این طریق خریداری نمایید.

نحوه استعلام اصالت کالا با بارکد

نحوه بررسی اصالت کالا با بارکد بسیار آسان است. برای این کار می تواند از بارکد خوان استفاده کنید. بارکد خوان ها در دو نوع اینترنتی و دستگاهی قابل مشاهده هستند. دستگاه های بارکد خوان معمولا در فروشگاه ها و مغازه ها وجود دارند. این دستگاه ها به سرعت و به وسیله یک اشعه می توانند بارکد را اسکن کرده و اطلاعات آن را به شما نمایش دهند.

روش دیگر استفاده از بارکدخوان های اینترنتی است. یعنی برای این کار کافی است به لینک های دانلود معتبر مراجعه کرده و یک نرم افزار مناسب برای خواندن بارکد انتخاب کنید. سپس باید آن اپلیکیشن را روی گوشی های تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید. این ابزار به منظور بررسی اصالت کالا با اسکن بارکد کار می کند و برای انجام این عملیات از دوربین گوشی هوشمند شما استفاده می کنید.

ادامه مطلب
آموزش کامل استعلام بارکد وزارت بهداشت

تنها کافی است اپلیکیشن را اجرا کنید و با استفاده از دوربین گوشی بارکد درج شده روی محصول را اسکن کنید. بارکد به شما این امکان را می دهد که از تمامی مشخصات لازم برای اصالت کالا اطلاع پیدا کنید و بتوانید آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

چه نوع بارکدهایی قابل استعلام هستند؟

اصالت کالا با بارکد برای تمامی بارکد ها قابل انجام است. احتمالا تا کنون با اشکال مختلفی از انواع بارکدها آشنا شده اید. بارکدها در انواع مختلفی روی محصولات درج می شوند. بعضی از آن ها میله ای و بعضی دیگر به صورت دو بعدی قابل مشاهده هستند. همین دو نوع بارکد نیز در انواع مختلفی دیده می شوند.

جالب است بدانید استعلام بارکد برای هر نوع بارکدی قابل انجام است. یعنی استعلام اصالت کالا با بارکد برای هر نوع بارکدی انجام می شود. شما با استفاده از اپلیکیشن های یاد شده می توانید هر نوع بارکدی را مورد استعلام قرار داده و از مشخصات آن محصول اطلاعات دقیقی به دست آورید.

بررسی اصالت کالا با بارکد

بارکد روی چه محصولاتی درج می شود؟

این روزها شما روی محصولات مختلفی می توایند بارکد را مشاهده کنید. در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • محصولات سلامت محور: یکی از محصولاتی که درج بارکد روی آن ها الزامی است، محصولات سلامت محور هستند.چک کردن اصالت کالا با بارکد برای محصولات سلامت محور اعم از ابزارهای پزشکی، انواع دارو، انواع مکمل و… از اهمیت بالایی برخوردار است. این محصولات روی سلامت تمامی افراد جامعه تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم دارند، پس حتما باید مورد بررسی اصالت قرار گیرند. از این رو به تمامی این محصولات بارکد تعلق می گیرد.
  • محصولات غذایی: محصولات غذایی و آشامیدنی نیز باید حتما مورد بررسی اصالت کالا با بارکد قرار گیرند. محصولات غذایی در انواع مختلف خوردنی و نوشیدنی تولید می شوند و مصرف کننده آن ها کل جامعه می باشد. بنابراین حتما قبل از پخش و توزیع در بازار باید بررسی شوند و در صورت سلامت و استاندارد، بارکد به آن ها تعلق گیرد.
  • محصولات لوازم خانگی و دیجیتال: بسیاری از محصولات دیجیتال و لوازم خانگی در مدل های غیر اورجینال و تقلبی نیز تولید می شوند. معمولا برای خرید این محصولات هزینه زیادی صرف خواهد شد، پس حتما لازم است فرایند اصالت کالا با بارکد روی آن ها انجام شود. در این صورت شما می توانید با اطمینان کامل از سلامت و اورجینال بودن محصول آن را خریداری کنید.
ادامه مطلب
تشخیص کشور سازنده از روی بارکد

لازم است بدانید در صورت مشاهده هر گونه خطا، می توانید مسئله را از طریق راه های ارتباطی به نهادهایی مانند سازمان غذا و داروی ایران اسلامی خبر دهیدو این نهاد به سرعت وارد عمل شده و به شکایت شما رسیدگی کرده و با ارگان های خاطی برخوردهای لازم را انجام خواهد داد. پس حتما برای خرید محصول از روش اصالت کالا با بارکد استفاده کنید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

در این محتوا به بررسی روش تشخیص اصالت کالا با بارکد می پردازیم. مزیت های استفاده از این کار و روش های انجام آن را شرح خواهیم داد