لیبل اصالت خام و نحوه چاپ روی آن

لیبل اصالت خام

در این محتوا قصد داریم به بررسی موارد استفاده از لیبل اصالت خام بپردازیم و ویژگی های این لیبل ها را مورد نقد قرار دهیم. همچنین انواع مختلف این لیبل ها و نحوه چاپ اطلاعات روی آنها را برای شما شرح خواهیم داد. پس امید است که تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

لیبل اصالت خام چیست؟

حتما تا به الان بارها لیبل های اصالت و سلامت درج شده روی اجناس و کالاهای مختلف را دیده اید. تمامی این برچسب ها معمولا با استفاده از لیبل خام چاپ می شوند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که لیبل اصالت خام چیست؟ در این رابطه می توان گفت که لیبل اصالت خام همان برچسب ساده و بدون اطلاعات است که در اختیار شرکت های تولید کننده و یا وارد کننده محصولات مختلف قرار می گیرد.

از آنجایی که هر محصول شامل کدهایی خاص و اطلاعاتی منحصر فرد است، نمی توان عملیات چاپ و تولید لیبل عمده را به طور هم زمان انجام داد. به همین دلیل معمولا ابتدا مراحل طراحی و تولید لیبل اصالت خام انجام می شود و سپس اطلاعات و کدهای مورد نظر روی این لیبل ها درج خواهد شد. پس می توان نتیجه گرفت که تولید و طراحی برچسب اصالت از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است.

این روزها بخش بزرگی از محصولات موجود در کشور نیازمند درج برچسب اصالت هستند. محصولات سلامت محور اعم از داروها، محصولات آرایشی، محصولات بهداشتی، تجهیزات و کالاهای پزشکی، محصولات غذایی و آشامیدنی و… از دسته محصولاتی هستند که زودتر از سایر کالاها ملزم به چاپ لیبل های اصالت روی محصولاتشان شدند. البته امروزه درج لیبل اصالت در ابعاد بسیار گسترده تری صورت می گیرد. امروزه بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی، شامل درج برچسب اصالت می باشند.گوشی های تلفن همراه هوشمند، تجهیزات و لوازم برقی، کالاهای لوکس و گران قیمت خارجی، عطر و ادکلن و… از جمله محصولاتی هستند که برای توزیع و پخش نیاز به درج لیبل اصالت روی محصولاتشان دارند.

ادامه مطلب
پیش کد

بررسی ویژگی های ظاهری لیبل های اصالت خام

لیبل اصالت خام معمولا در انواع مختلفی طراحی می شود. مهم ترین نوع لیبل، همان برچسب اصالت است که نوع خام آن به شکل برچسبی زرد و سفید دیده می شود. در واقع شرکت های داخلی تولید کننده محصولات مختلف و وارد کننده های این محصولات، لیبل های خام را به صورت عمده خریداری می کنند. سپس به وسیله عملیات چاپ، اطلاعات منحصر به هر محصول را روی آن درج می کنند. از دیگر انواع لیبل می توان به برچسب های سیب سلامت سازمان غذا و دارو اشاره کرد.

چاپ بر روی کاربردهای لیبل اصالت خام

البته لیبل خام خود کاربردهای مختلفی دارد و برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. لیبل های زرد و سفید بیشتر مربوط به محصولات سلامت محور و کالاهای لوکس هستند. اما برای نگهداری اموال از برچسب های متفاوتی استفاده می شود که در اصطلاح به آنها لیبل اصالت اموال گفته می شود. این لیبل ها اغلب به صورت رنگی دیده می شوند. رنگ های شبرنگ مورد استفاده برای چاپ لیبل بیشتر برای این موارد به کار برده می شوند. این لیبل ها معمولا در سایز های کوچک تری نیز طراحی می شوند و روی آنها اطلاعاتی مانند شماره اموال مربوط به شرکت شما درج شده است. در واقع روی این لیبل های خام یک کد انحصاری مربوط به شرکت شما درج خواهد شد که درج آن روی اموال منقول و غیر منقول نشان می دهد که آن اموال در اختیار و تحت مالکیت شرکت شما هستند.

بنابراین لیبل اصالت خام برای موارد متعددی مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد. عملیات چاپ و درج اطلاعات روی این لیبل ها نیز معمولا به وسیله ریبون های مختلف انجام می شود. قیمت گذاری لیبل اصالت خام، معمولا با توجه به نوع لیبل، کیفیت، سایز و ابعاد و… انجام می شود.

ادامه مطلب
برچسب اصالت و سلامت

چگونه می توان لیبل اصالت خام تهیه کرد؟

حال که با موارد استفاده از لیبل های اصالت خام و ضرورت استفاده از آنها در کشور آشنا شدید، بهتر است نحوه دریافت آن را نیز آموزش ببینید. برای دریافت لیبل اصالت خام ثبت نام در سازمان غذا و دارو نیاز است. سامانه TTAC در سازمان غذا و دارو، مربوط به عملیات ثبت نام شما خواهد شد. شما می بایست برای دریافت برچسب اصالت خام اکسل مورد نظر را در این سامانه بارگذاری کنید. این فایل اکسل شامل اطلاعاتی از شرکت و محصول مورد نظر می باشد. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده به مدارک شما رسیدگی خواهد شد.

پس از تایید نهایی مجوز چاپ لیبل اصالت خام برای شما صادر می شود. سازمان غذا و دارو کد شناسایی انحصاری برای هر یک از محصولات در اختیار شما قرار می دهد تا این کدها و شناسه ها را روی برچسب اصالت خام محصول خود درج کنید. خریدار با بررسی لیبل اصالت موجود روی محصولات مختلف، می تواند سلامت و کیفیت آن را نظارت کند. در واقع اطلاعات درج شده روی لیبل های اصالت، قابلیت استعلام شدن دارند. این استعلام از طریق نرم افزارهای مورد نصب در گوشی هایی تلفن همراه هوشمند، سامانه های تلفنی و پیامکی و سامانه TTAC انجام می شود.

قیمت لیبل اصالت کالا

البته با توجه به مراحلی که برای دریافت مجوز بر چسب اصالت ذکر شد، باید متوجه شده باشید که عملیات دریافت مجوز اندکی سخت و زمان بر است. اما لازم نیست نگران این مسئله باشید. خوشبختانه این روزها مجموعه هایی زیر نظر سازمان غذا و دارو فعالیت می کنند که علاوه بر چاپ لیبل های مختلف و فروش آن به شما، می توانند مراحل ثبت نام و دریافت مجوز را نیز برای شما انجام دهند. شما با استفاده از خدمات این مجموعه ها می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن مجوز دریافت لیبل اصالت را به دست آورید.

کارشناسان ما در شرکت دانش و تندرستی دریا “پیشتازان اصالت” آماده راهنمایی و ارائه خدمات تخصصی در حوزه برچسب های اصالت به شما کاربران گرامی میباشند. برای مشاوره تخصصی و رایگان کافیست با ما تماس بگیرید.

در صورت مشاهده لیبل های تقلبی باید چه کنیم؟

با توجه به این مسئله که محصولات فاقد لیبل اصالت ، قابلیت توزیع و پخش قانونی در کشور را نخواهند داشت، این روزها بسیاری از قاچاقچی ها و سودجویان عملیات چاپ لیبل های تقلبی را انجام می دهند. تشخیص لیبل های تقلبی بسیار آسان است، فقط کافی است اطلاعات درج شده روی لیبل را استعلام کنید. اگر متوجه تقلبی بودن محصول شدید، باید به سرعت نهادهای مربوطه را درجریان بگذارید تا برخورد لازم با شرکت های متخلف صورت گیرد.

ادامه مطلب
شماره سامانه پیامکی استعلام لیبل اصالت کالا
برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب