استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن

استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که با عملیات استعلام لیبل اصالت کالا آشنایی نداشته باشد. لیبل های اصالت کالا، برچسب هایی هستند که در ابعاد مختلف چاپ می شوند و روی بسته بندی محصولات مختلف از هر دسته ای قرار می گیرند. در سال های اخیر، استفاده از لیبل ها یا برچسب های اصالت کالا، رونق ویژه ای پیدا کرده است. در واقع این روزها بازار اجناس تقلبی در ایران رونق زیادی پیدا کرده است. مشتری، به دلیل عدم آگاهی از راه های شناسایی اصل یا تقلبی بودن محصول، ممکن است این اجناس تقلبی را با قیمت بسیار بالایی خریداری کنند.

استعلام برچسب اصالت کالا باعث اطمینان پیدا کردن مشتری از اصالت و سلامت کالا خواهد شد. یعنی شما با یک راه کار ساده می توانید زمینه ای ایجاد کنید که اصالت کالا را مورد بررسی قرار دهید. در واقع این لیبل ها دارای اطلاعاتی هستند که مشخصات محصول را به صورت رمز نگاری نشان می دهد. با استعلام کدهای درج شده روی این محصولات می توانید به راحتی عملیات استعلام لیبل اصالت کالا را انجام دهید.

لیبل اصالت کالا شامل چه اطلاعاتی می باشد؟

همان طور که بیان شد عملیات استعلام لیبل اصالت کالا از سازمان غذا و دارو با استفاده از اطلاعات درج شده روی این برچسب ها صورت می گیرد. اما این برچسب ها شامل چه اطلاعاتی هستند؟ در این باره این طور به شما پاسخ خواهیم داد، یکی از مهم ترین اطلاعات درج شده روی لیبل های مختلف اصالت کالا، انواع بارکد است. هر لییل یک بارکد منحصر به فرد دارد که منحصر به یک محصول خاص است. بنابراین شما از طریق بارکدهای درج شده روی این برچسب ها می توانید به سادگی عملیات استعلام را انجام دهید.

ادامه مطلب
چاپ برچسب اصالت کالا، تضمین کننده اعتبار کالاهای شما

از دیگر اطلاعات درج شده روی این لیبل ها، می توان به شناسه یکتا اشاره کرد. این شناسه نیز برای هر محصول متفاوت است. این شناسه یک کد 16 رقمی است که تحت پوشش قرار گرفته است. معمولا روی این کد با موادی اسکرچ می شود. تا رمز یکتا کاملا مخفی و دور از دسترس همگان باشد.

کد های GITN و شماره های تماس و پیامکی نیز از دیگر اطلاعات موجود روی لیبل های اصلات کالا به شمار می روند. استفاده از لیبل های اصالت کالا از سال 1390 برای محصولات سلامت محور از جمله کالای بهداشتی و دارو و … الزامی شد. البته در حال حاضر و در سال 1401، تقریبا تمامی محصولات بدون دریافت این برچسب ها قابلیت توزیع قانونی در بازار را ندارند. با استعلام لیبل اصالت کالا با شماره سریال می توان از سلامت، کیفیت و اصالت کالا خبر دار شد.

استعلام بارکد کالای خارجی

روش های استعلام لیبل اصالت کالا

برای استعلام لیبل اصالت کالا می توانید راه کار های مختلفی را به کار ببندید. یکی از این راه ها استعلام از طریق بارکد است. استعلام لیبل اصالت کالا از روی بارکد یک روش مرسوم است که بسیاری از افراد برای آگاهی پیدا کردن از سلامت و اصالت محصول از آن استفاده می کنند. بارکدها ممکن است به صورت تک بعدی و یا دو بعدی (که در اصطلاح به نوعی از آن QR CODE نیز گفته می شود) دیده شوند. این بارکدها اطلاعات دقیقی از محصول خریداری شده به شما ارائه می دهند. برای استفاده از بارکدها برای شناسایی اصالت کالا تنها کافی است نرم افزارهای بارکد خوان را روی گوشی های هوشمند خود نصب کنید. سپس با عملیات اسکن بارکد اصل یا تقلبی بودن محصول به اطلاع شما خواهد رسید.

ادامه مطلب
اصالت کالا و روش های استعلام آن

استعلام برچسب اصالت کالا با استفاده از دستگاه بارکد خوان نیز ممکن است. از طرفی شما می توانید وارد سامانه های سازمان غذا و دارو شده و عملیات استعلام لیبل اصالت کالا با شماره سریال را انجام دهید. همچنین راه های پیامکی و تلفنی نیز برای دسترسی به اطلاعات ساخت محصول وجود دارند. برای این کار نیز تنها باید کد یکتا را از طریق تلفن و یا پیامک به سامانه های مربوطه اعلام کنید.

مزیت هایی که استعلام لیبل اصالت کالا در اختیار مشتری قرار می دهد، کدامند؟

استعلام لیبل اصالت کالا مزیت های زیادی برای مشتریان محصولات مختلف با خود به همراه دارد. برای مثال شما با استعلام این لیبل، تنها محصولات اصل را خریداری خواهید کرد. بنابراین دست سودجویان نیز از فرآِند فروش محصولات تقلبی کوتاه خواهد شد. به علاوه با مشاهده و استعلام برچسب اصالت کالا مشتری از کیفیت و سلامت محصول اطمینان کاملی پیدا خواهد کرد. بنابراین می تواند کالا را با اطمینان خاطر بیشتری مورد استفاده و مصرف قرار دهد. مخصوصا استعلام لیبل اصالت کالا پزشکی و به طور کلی محصولات سلامت محور، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن

نکته دیگری که می توان آن را به عنوان مزیت استعلام لیبل اصالت کالا در نظر گرفت، جلوگیری از قاچاق کالا و ورود محصولات غیر قانونی به کشور خواهد بود. در واقع می توان این طور گفت که تنها کالاهایی توانایی دریافت لیبل های اصالت و سلامت را دارند که از راه های کاملا قانونی وارد کشور شده باشند. پس کالاهای قاچاق دارای برچسب اصالت نیستند. از این رو اگر نظارت به شیوه ای درست و قانونی صورت گیرد، این محصولات اجاره پخش شدن و توزیع در بازار را ندارند. پس از ورود کالای قاچاق به کشور به طرز چشمگیری جلوگیری خواهد شد. از این رو فروشندگان داخلی محصول و همچنین وارد کنندگان آن از راه های قانونی می توانند درآمد بیشتری کسب کنند.

ادامه مطلب
سفارش لیبل اصالت + معرفی معتبرترین شرکت ها

چطور برچسب های تقلبی را تشخیص دهیم؟

مبحث درج برچسب های تقلبی روی محصولات مختلف، متاسفانه مسئله ای اجتناب ناپذیر است. اما تنها یک راه برای تشخیص این برچسب های تقلبی وجود دارد و آن هم چیزی نیز جز استعلام برچسب اصالت کالا. در واقع با استعلام لیبل، اطلاعات دقیق و کاملی از محصول خریداری شده در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت. یعنی اگر محصول تقلبی باشد، تاریخ مصرف نداشته باشد و یا از طریق راه های غیر قانونی وارد کشور شده باشد، به شما اطلاع داده خواهد شد.

در صورتی که پس از استعلام لیبل اصالت کالایی به این نتیجه رسیدید که آن محصول شرایط استانداردی برای توزیع در بازار ندارد، باید حتما نهادهای مربوطه را در جریان قرار دهید تا به شکایت شما رسیدگی کنند.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب