تشخیص اصالت کالا

روش های تشخیص اصالت کالا را باید به خوبی بشناسید تا بتوانید در کمترین بازه زمانی سلامت کالا را ارزیابی نمایید.
تشخیص اصالت کالا

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد و لیبل اصالت در کمترین بازه زمانی انجام می‌ شود. یکی از مهمترین اقداماتی که امروزه اهمیت زیادی دارد تشخیص دادن اصالت کالاهای متفاوت از روی بارکد می‌ باشد. به طور کلی باید بدانید تشخیص دادن سلامت و اصالت کالا برای بسیاری از افراد ضروری می ‌باشد. در سال‌ های اخیر تعداد کالاهایی که تقلبی هستند بسیار زیاد شده و این مسئله ضرورت بارکدهای اصالت کالا را افزایش می‌ دهد. تمامی اجناس خارجی و داخلی که در مدل‌ ها و اندازه‌ های متفاوت تولید می ‌شوند دارای بارکدهای مشخص شده ‌ای هستند. این بارکد ها که روی محصول‌ ها درج می‌ گردند را به عنوان برچسب اصالت کالا می ‌شناسند.

انواع برچسب اصالت کالا
انواع برچسب اصالت کالا

تشخیص اصالت کالا و شناسایی بارکدها

هر یک از بارکدهایی که روی کالاها قرار می ‌گیرند اطلاعات خاصی را به شما ارائه خواهند داد.  به طور کلی باید بدانید بارکدها به عنوان روش رمزگذاری شناخته می ‌شوند که در مسائل مختلف باید استفاده شوند. این مسئله که شما جهت تشخیص اصالت کالا انواع بارکدها و همچنین نحوه تشخیص دادن اطلاعات آنها را بشناسید بسیار مهم است. بارکدها در مدل‌ها و تعداد حروف متفاوتی چاپ خواهند شد. بارکدهای تک بعدی به عنوان ساده‌ ترین مدل بارکد هستند. این نمونه بارکدها تشکیل شده از پهنای متفاوت با خطوط سیاه می ‌باشند. فاصله‌ های مشخص شده ‌ای روی این بارکدها قرار می‌ گیرند.

فاصله بین خطوط را می‌ توانید از طریق رنگ سفید متوجه شوید. همچنین باید بدانید ارقامی را در بخش پایینی و بخش بالایی کدها درج می ‌نمایند. این نمونه ارقام قادر هستند اطلاعات مشخص شده ‌ای از محصول را به شما تحویل دهند. شما با بررسی کردن ظاهری بارکدها به راحتی می ‌توانید اطلاعات آنها را استخراج نمایید. به عنوان مثال سه رقم سمت راست بخش پایین هر یک از بارکدها مربوط به کد کشور سازنده است. شما از روی بارکدها می‌توانید اطلاعات زیادی را استخراج کنید. کد شناسایی، سری ساخت محصول و … از جمله مواردی به شمار می ‌روند که با بررسی ظاهری انواع بارکدهای تک بعدی شما می ‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

ادامه مطلب
برچسب اصالت ۱×۴
اطمینان از اصالت به کمک برچسب کالا
اطمینان از اصالت به کمک برچسب کالا

بررسی بارکدهای دو بعدی برای تشخیص اصالت کالا

برای تشخیص اصالت کالا باید انواع بارکدهایی که دو بعدی هستند را بشناسید. بارکدهای دو بعدی را اصولا با طراحی های مهندسی گوناگون ایجاد می‌ کنند. داخل این بارکدها اشکال سفید و سیاه منحصر به فردی مشاهده می ‌گردند. امروزه طرفداران بارکدهای دو بعدی نسبت به مدل ‌های تک بعدی بیشتر است. بیشتر شرکت ‌هایی که عملیات درج بارکد را انجام می ‌دهند از بارکدهای دو بعدی استفاده می ‌کنند. هر یک از شرکت‌ هایی که بارکد مد نظر را روی برچسب‌ های اصالت کالا درج می ‌نمایند این نمونه بارکدها را از نظر استانداردهای مشخص شده ارزیابی خواهند کرد.

تشخیص اصالت کالا
راهکار بررسی اصالت کالا

راهکارهای تشخیص اصالت کالا

برای مطلع شدن از چگونگی تشخیص اصالت کالا از روی بارکد نیاز است که راهکارهای آنها را بشناسید. یکی از بهترین راهکارها استفاده از نمودن از نرم ‌افزارهای ضروری می ‌باشد. این نرم‌ افزارها قابلیت نصب شدن روی گوشی هوشمند را دارند. نرم ‌افزارهایی که مربوط به تشخیص اصل بودن کالا هستند می ‌توانند به شما کمک کنند تا در کمترین بازه زمانی عملیات شناخت بارکد را پیگیری کنید. شما می ‌توانید با استفاده از دوربین گوشی خود اسکن بارکد را انجام دهید و عملیات را به طور دقیق بررسی کنید. بعد از اسکن نمودن بارکد قادر خواهید بود اطلاعات مشخص شده ‌ای از محصول بیابید. در این صورت به راحتی می ‌توانید از اصالت و کیفیت کالا مطمئن گردید.

یکی دیگر از روش ‌های بررسی اصالت کالا استفاده از دستگاه‌های بارکد خوان می‌ باشد. شما می‌توانید از طریق این دستگاه‌ها در کمترین بازه زمانی اصالت کالا را ارزیابی کنید. دستگاه‌های بارکد خوان به طور معمول در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو
تشخیص اصالت کالا
بارکد اصالت کالا

نکات چاپ بارکد روی برچسب اصالت کالا

یکی از مهمترین مواردی که مربوط به تشخیص اصالت کالا است بررسی نکات چاپ بارکد می‌باشد. همانطور که بیان کردیم بررسی اصالت کالا از روی بارکد یکی از اقداماتی به شمار می‌رود که از طریق روش‌های متفاوت انجام خواهد شد. این مسئله که بدانید چگونه این نمونه بارکدها باید چاپ شوند بسیار مهم است. محصولاتی که فاقد بارکد هستند حق توزیع در بازار را نخواهند داشت. هر یک از محصولاتی که سلامت محور می‌باشند از جمله محصولاتی به شمار می ‌روند که باید بارکد روی آنها درج گردد.

چاپ بارکد روی هر یک از محصولات به صورت مستقیم انجام خواهد شد. در برخی از موارد بارکد روی برچسب درج می ‌گردد، قبل از چاپ کردن بارکد باید مراحل مشخص شده‌ای طی شود. این مراحل مربوط هستند به مراحل دریافت مجوز و مراحل ثبت نام که هر یک از آنها باید در پروسه خاصی طی گردد. بعد از اینکه این مراحل طی شوند به ازای هر یک از محصولات بارکد خاص و منحصر به فردی به محصول تعلق می‌ گیرد.

مدت زمان چاپ بارکد روی کالا برای تشخیص اصالت کالا

چاپ بارکد روی محصول جهت تشخیص اصالت کالا یک پروسه زمانبر و اداری می ‌باشد. در واقع به طور کلی باید بدانید که چاپ بارکد می‌تواند انرژی و زمان زیادی از شما بگیرد. به همین دلیل بهتر است برای انجام دادن این اقدام به مراکزی که معتبر هستند و چاپ لیبل و بارکد را انجام می‌دهند مراجعه کنید. هر یک از این مراکز عملیات چاپ بارکد را در کمترین بازه زمانی و با کیفیت عالی انجام می‌دهند. مراکز معتبر از پرینترهای جتی استفاده می‌کنند و ریبون‌های با کیفیت را روی دستگاه‌ها به کار می‌گیرند. شما می‌توانید بارکدهای مد نظر را روی محصولات خود چاپ نمایید. در این صورت مشتری در کمترین بازه زمانی اصالت کالا را ارزیابی می‌کند.

ادامه مطلب
نرم افزار برچسب اصالت کالا
لیبل اصالت کالا
لیبل اصالت کالا

تشخیص اصل و تقلبی بودن کالا

تشخیص تقلبی بودن کالا و تشخیص اصالت کالا از روی بارکد یکی از نکاتی است که افراد زیادی به آن توجه می‌کنند. شما اگر سلامت کالا را از روی بارکد تشخیص دهید می‌توانید در مورد معتبر بودن نوع کالا مطمئن شوید. تولید کنندگانی که محصولات بی‌کیفیت و تقلبی را وارد بازار می‌نمایند مجبور هستند بارکدهای تقلبی را روی هر یک از محصولات خود درج نمایند. ظاهر انواع بارکدهایی که تقلبی می‌باشند شبیه بارکدهای اصلی خواهد بود. به همین دلیل برای اینکه اصالت محصول را تشخیص دهید باید از طریق روش‌های بیان شده نوع کالا را ارزیابی کنید. بعد از آن با خیال راحت قادر خواهید بود کالای مد نظر را بخرید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

روش های تشخیص اصالت کالا را باید به خوبی بشناسید تا بتوانید در کمترین بازه زمانی سلامت کالا را ارزیابی نمایید.