بارکد لوازم آرایشی

بارکد لوازم آرایشی اصل طی گذراندن فرآیندی خاص روی محصولات درج می شوند. در این محتوا به بررسی توضیحاتی در مورد بارکد لوازم آرایشی و فواید درج آن روی محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف می پیردازیم.
بارکد لوازم بهداشتی و آرایشی

بارکد لوازم آرایشی همان طور که از نام آن مشخص است، برچسبی حاوی بارکد است که روی محصولات و لوازم آرایشی درج می شود. درج این بارکد ها روی محصولات آرایشی و بهداشتی نشان می دهد که محصول از هر نظر قابل اطمینان است. یعنی استاندارد های محصول برای تولید کاملا رعایت شده، فرمولاسیون آن بهداشتی است و استفاده از آن ضرری برای انسان نخواهد داشت، تاریخ تولید و انقضای محصول تایید شده است، محصول از نهادهای قانونی وارد کشور شده است و…

بارکد لوازم آرایشی چیست و چه کاربردی دارد؟

بارکد لوازم آرایشی به شما این اطمینان را می دهد که می توانید محصول را بدون نگرانی از سلامت و اصالت آن خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. این روزها مصرف لوازم آرایشی در کشور با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شده است. بنابراین وجود مشکل یا عدم استاندارد در تولید لوازم آرایشی می تواند سلامت بخش بزرگی از جامعه را با مشکل مواجه کند. از این رو تایید سلامت بارکد لوازم آرایشی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

بارکد لوازم آرایشی اصل طی گذراندن فرآیندی خاص روی محصولات درج می شوند. در این محتوا به بررسی توضیحاتی در مورد بارکد لوازم آرایشی و فواید درج آن روی محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف می پیردازیم. همچنین روش ها و مراحل لازم برای دریافت این برچسب ها را نیز به شما مخاطبین عزیز معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مزایای درج بارکد روی محصولات آرایشی و بهداشتی

درج بارکد لوازم آرایشی روی محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی دارای فواید فوق العاده ای است. در ادامه به بخشی از این فواید و مزیت ها اشاره خواهیم کرد.

  • درج بارکد روی محصولات بهداشتی، نشان دهنده صحت و سلامت کالای مد نظر شما می باشد. تمامی کالاهایی که دارای این لیبل ها هستند از استاندارد تولید بالایی برخوردارند. پس می توانید آن ها را با خیال راحت مورد استفاده قرار دهید.
  • استعلام بارکد لوازم آرایشی کاری آسان و راحت است. این بارکد ها زمینه نظارت مصرف کننده بر سلامت محصول را فراهم می کنند. بنابراین می توان این گونه بیان کرد که بارکدهای لوازم آرایشی بهترین راه برای کمک مردم به سامانه های نظارتی به شمار می روند و به عنوان یک راه ارتباطی بین مردم و مسئولین شناخته می شوند. با استفاده از خدمات چنین بارکدهایی می توانید در صورت بروز مشکل به راحتی با سامانه های نظارتی ارتباط برقرار نمایید.
  • بارکد لوازم آرایشی زمینه ایجاد سلامت و امنیت برای جامعه را فراهم می کند. از آنجایی که لوازم آرایشی و بهداشتی از مهم ترین و پر مصرف ترین فرآورده های بهداشتی موجود در بازار ایران هستند، تایید سلامت آن ها باعث تضمین سلامت جامعه خواهد شد.
  • بارکد لوازم آرایشی به جلوگیری از قاچاق کالا به صورت ویژه ای کمک می کند. بارکدهای لوازم آرایشی تنها به محصولات آرایشی و بهداشتی ای که از اصالت و سلامت کافی برخوردار باشند تعلق می گیرد، پس با استفاده از بارکدهای لوازم آرایشی می توان از قاچاق گسترده این محصولات جلوگیری کرد.
ادامه مطلب
شناسایی اجناس از روی بارکد

بارکد لوازم آرایشی

روش های تشخیص محصول اورجینال و اصلی از نمونه های فیک و تقلبی

همان طور که گفته شد، لوازم آرایشی و بهداشتی از پر مصرف ترین لوازم در جامعه ما به شمار می روند. میزان خرید و فروش کالا و لوازم آرایشی در ایران در رده بالایی قرار دارد. بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که بخش عمده ای از زنان، از لوازم آرایشی استفاده می کنند. پس سلامت تولید این محصولات با سلامت مصرف کننده رابطه کاملا مستقیمی دارد. متاسفانه به دلیل بالا بودن مصرف لوازم آرایشی در ایران، این روزها بسیاری از افراد اقدام به تولید لوازم آرایشی بی کیفیت و یا وارد کردن آن ها به بازار داخلی می کنند و از این طریق به کسب سود ویژه ای می پردازند.

اما این مسئله چطور ممکن است؟ مگر نگفتیم که بارکد لوازم آرایشی فقط به محصولات تایید سلامت شده تعلق می گیرد؟ پس چطور این کالاهای بی کیفیت در بازار توزیع و پخش می شوند؟ در جواب به این سوال ها باید بگوییم که متاسفانه بارکدهای تقلبی نیز در بازار چاپ می شوند. کالاهای بی کیفیت و یا قاچاق با درج برچسب های تقلبی در بازار پخش و توزیع می شوند. اما لازم نیست به هیچ وجه نگران این موضوع باشید.

اگر قصد خرید یک لوازم آرایشی با کیفیت را دارید، باید ابتدا به بارکد درج شده روی آن دقت کنید. خیلی از افراد تنها با مشاهده برچسب بارکد دار، فکر می کنند که کالای مورد نظر از سلامت خوبی برخوردار است. اما نباید تنها به مشاهده بارکد روی محصولات اکتفا کنید. بلکه باید اصل یا تقلبی بودن بارکد را مورد سنجش قرار دهید. برای این کار تنها کافی است از طریق روش هایی که در ادامه ذکر می کنیم از صحت و سلامت بارکد و کالای مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

ادامه مطلب
تشخیص کشور سازنده از روی بارکد

بارکد لوازم آرایشی

روش های بررسی اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی

همان طور که ذکر شد، با وجود گسترش بارکد لوازم آرایشی تقلبی در بازار، باید حتما اصالت بارکدها چک شود. روش استعلام اصالت این بارکدها کار سختی نیست. تنها کافی است یک راه اتصال به اینترنت داشته باشید.

پس از اتصال به اینترنت می توانید برنامه بارکد خوان لوزام آرایشی را از منابع معتبر روی گوشیی خود نصب کنید. این برنامه ها روی تمامی گوشی های هوشمند اعم از آی او اس و  همچنین اندروید، قابلیت نصب و اجرا دارند. پس از نصب این برنامه ها لازم است آن ها را اجرا کنید. این برنامه با اسکن بارکد لوازم آرایشی عملیات استعلام را به طور کامل انجام می دهد.

سپس نتیجه استعلام برای شما نمایش داده می شود. در صورتی که لوازم آرایشی اصل باشد، اطلاعات دقیقی از محصول، کشور سازنده، تاریخ تولید و انقضا و… برای شما نمایش داده خواهد شد. اما در صورتی که بارکد تقلبی باشد، اطلاعاتی برای شما نمایش داده نخواهد شد. بنابراین شما می توانید از این طریق از صخت و سلامت محصول اطلاع پیدا کنید و در صورت مغایرت اطلاعات نمایش داده شده با خود محصول، مراتب را به سامانه های مربوطه نظارتی مانند سازمان غذا و دارو ایران اطلاع دهید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

بارکد لوازم آرایشی اصل طی گذراندن فرآیندی خاص روی محصولات درج می شوند. در این محتوا به بررسی توضیحاتی در مورد بارکد لوازم آرایشی و فواید درج آن روی محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف می پیردازیم.