برچسب مشخصات کالا و کاربردهای آن

برچسب مشخصات کالا

حتما تا کنون بارها با نام برچسب مشخصات کالا مواجه شده اید. البته ممکن است ندانید که منظور از لیبل مشخصات کالا چیست؟ در این مورد باید بگوییم، همان طور که از نام این برچسب ها پیداست، این لیبل ها از دسته لیبل هایی به شمار می روند که شامل اطلاعات و مشخصات تولید محصول هستند. در واقع شما با بررسی این برچسب اصالت مشخصات کالا می توانید به اطلاعات و مشخصات خاصی از محصول دسترسی پیدا کنید.

برچسب مشخصات کالا چیست؟

برچسب مشخصات کالا معمولا روی محصولات مختلفی درج می شود. از محصولات خوراکی و آشامیدنی گرفته تا محصولات صنعتی و صادراتی، معمولا تمامی این محصولات دارای برچسب مشخصات کالا می باشند. در این مقاله قصد رسیدگی به لیبل مشخصات و اطلاعات درج شده روی آن را داریم. پس اگر می خواهید بفهمید که برچسب مشخصات کالا چیست، حتما ما را گام به گام تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

بررسی اطلاعات درج شده روی برچسب مشخصات کالا

حال شاید با این سوال مواجه شوید که بر روی برچسب مشخصات کالا چه اطلاعاتی درج شده است؟ در این مورد می توان این گونه پاسخ داد که تمامی اطلاعات شناسایی محصول را می توان از این برچسب ها پیدا کرد. شماره مجوز تولید محصول، آدرس کارخانه یا محل تولید محصول، قیمت محصول، مواد اولیه مورد استفاده در آن، تاریخ تولید و انقضای محصول و…  از جمله این اطلاعات به شمار می روند.

البته در بعضی از محصولات، برچسب مشخصات کالا شامل اطلاعات بیشتر و ویژه تری در مورد محصول می باشد. برای مثال در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی نکات ایمنی در مورد استفاده از محصول، روش مصرف و… نیز به طور کامل توضیح داده شده است.

ادامه مطلب
برچسب اصالت تجهیزات پزشکی و کاربردهای آن

به طور کلی می توان گفت که شما با استفاده از اطلاعات درج شده روی برچسب مشخصات کالای خارجی و داخلی، می توانید به راحتی و بدون کوچک ترین زحمتی، به اطلاعات و مشخصات آن محصول دست پیدا کنید. در واقع چنین کالاهایی که دارای برچسب مشخصات کالا هستند، از استاندارد مناسبی برخوردارند و توزیع آن ها در بازار تحت نظر نهادهای معتبری مانند سازمان غذا و دارو و یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد. بنابراین سلامت و اصالت این محصولات کاملا کنترل شده است و شما می توانید با خیال راحت آن ها را مورد مصرف قرار دهید.

اطلاعات درج شده روی برچسب مشخصات کالا

اهمیت درج برچسب روی محصولات غذایی

درج برچسب مشخصات کالا روی محصولات غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همان طور که می دانید، این روزها بسیاری از افراد از خوراکی ها و غذاهای صنعتی استفاده می کنند. به همین جهت، سلامت و کیفیت تولید آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اقشار مختلفی از جامعه اعم از کودک، پیر، جوان و… این محصولات را مورد استفاده و کاربرد قرار می دهند. محصولات غذایی در دسته های مختلفی تولید می شوند. برخی از آن ها مانند چیپس، پفک، پاستیل، کیک، بیسکوییت و… بیشتر به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرند. برخی دیگر نیز مانند غذاهای آماده، کنسرو، غذاهای سرد، نان های صنعتی، برنج و… به عنوان وعده های اصلی خورده می شوند.

لیبل مشخصات کالا معمولا روی تمامی محصولات استاندارد درج می شود. خوراکی ها از جمله محصولاتی هستند که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین اگر اشکالی در تولید و مواد اولیه آن ها وجود داشته باشد، می تواند سلامت بخش بزرگی از جامعه را دچار مشکل کند. برچسب مشخصات کالا مواد اولیه موجود در محصول را به شما نشان می دهد. در این صورت، اگر دچار بیماری خاصی باشید، می توانید با استفاده از اطلاعات درج شده روی این برچسب ها از خوردن خوراکی هایی که برای شما مضر است، خودداری کنید.

ادامه مطلب
لیبل اصالت خام و نحوه چاپ روی آن

نمونه ای از این برچسب ها که به عنوان برچسب ارزش غذایی معروف اند، روی بسیاری از خوراکی های تولید داخل و خارج درج می شوند. این برچسب ها مواد موجود در محصول را با نوارهای رنگی نشان می دهند. نوارهای رنگی با قرمز درصد زیاد را نشان می دهند. نوارهای نارنجی درصد متوسط و نوارهای سبز، درصد اندک. برای مثال اگر شما دارای دیابت هستید، باید از خوردن خوراکی های شیرین اجتناب کنبد. پس باید محصولاتی را خریداری کنید که میزان قند موجود در آن ها روی لیبل های رنگی با رنگ سبز نشان داده شده باشد. یا اگر دچار کلسترول بالا هستید باید از خرید و مصرف آن دسته از محصولات غذایی که درصد چربی موجود در آن ها با رنگ قرمز نشان داده شده است، جدا اجتناب کنید.

اهمیت درج لیبل مشخصات کالا روی کالاهای خانگی

درج برچسب مشخصات کالا روی محصولات و کالاهای خانگی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کالاهای خانگی معمولا جزء محصولاتی هستند که قیمت زیادی صرف خرید آن ها می شود. لذا بهتر است محصولی را خریداری کنیم که کیفیت و اصالت آن تضمین شده باشد. در این بین بعضی محصولات تحت برندهای خاصی تولید می شوند. برندهای خاص، معمولا در کشورهای خاصی نیز تولید می شوند. بنابراین شما با استفاده از برچسب مشخصات کالا خانگی می توانید از اورجینال یا تقلبی بودن محصول با خبر شوید. از طرفی بعضی از محصولات نیاز به برچسب مشخصات مصرف انرژی دارند. این برچسب ها نیز اطلاعاتی دقیق از میزان مصرف انرژی محصول به شما ارائه می دهند.

ادامه مطلب
سفارش لیبل اصالت دارو

درج برچسب مشخصات روی کالاهای خانگی

به طور کلی می توان گفت که لیبل مشخصات کالا اطلاعاتی دقیق از محصول به شما ارائه می دهد. از طرفی این برچسب ها زمینه نظارت مشتری را فراهم می کنند. در واقع اگر شما با بررسی این برچسب ها، متوجه تقلبی بودن برچسب و یا محصول شدید، می توانید مراتب را به نهادهای نظارتی مربوطه اطلاع دهید. معمولا برخوردی که با نهادها و شرکت های متخلف صورت می گیرد بسیار شدید است. در بسیاری از موارد این افراد به زندان و جریمه نقدی بالایی محکوم می شوند. پس بهتر است اگر جزء تولید کنندگان و یا وارد کنندگان محصولات مختلف هستید، حتما مجوزهای لازم برای دریافت برچسب مشخصات کالا را کسب کنید. با وجود این مجوزها می توانید لیبل مشخصات کالا را روی محصولات خود درج کرده و محصولات داخلی و خارجی متنوع خود را با خیال راحت تری در بازار توزیع کرده و به فروش برسانید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب