برچسب اصالت تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

تشخیص اصالت کالا با وجود برچسب های تقلبی به یک مسئله جدی و مهم تبدیل شده است. اما راهکارهایی برای شناسایی برچسب های اصل از تقلبی وجود دارد که در این نوشته به آن ها میپردازیم.
استعلام اصالت کالا

متاسفانه این روزها در موارد متعددی برچسب اصالت تقلبی در سطح بازارهای داخلی ایران یافت می شود. اما برچسب اصالت تقلبی چیست و چه نتایجی می تواند روی جامعه داشته باشد؟ همان طور که حتمت در جریان هستید، قانون درج برچسب اصالت روی محصولات مختلف حدود چند سال است که در ایران الزامی شده است. ابتدا فقط برای بخشی از محصولات مانند محصولات سلامت محور و دارویی درج این برچسب الزامی بود چرا که این محصولات به صورت کاملا مستقیم با جان و سلامت افراد جامعه سر و کار داشتند.

اما کمی بعد و در سال های متوالی استفاده از این برچسب گسترش بیشتری پیدا کرد. در حال حاضر بخش عمده ای از محصولات داخلی و خارجی اعم از محصولات سلامت محور، گوشی های موبایت، ابزارهای الکتریکی و هوشمند، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، پوشاک، عطر و ادکلن و… باید ابتدا این برچسب ها را دریافت کرده و سپس در بازار پخش و توزیع شوند.

با وجود چنین قانونی، ورود کالاهای بی کیفیت و قاچاق به کشور غیر قانونی تلقی شده و از آن ممانعت خواهد شد. بنابراین افراد سودجویی مانند تولید کنندگان بدون مجوز داخلی و وارد کنندگان کالای قاچاق دچار ضرر های هنگفتی خواهند شد. به همین دلیل بود که چنین افرادی برای حفظ و توزیع محصولات خود در بازار دست به استفاده از برچسب اصالت تقلبی زدند.

لیبل اصالت تقلبی

برچسب اصالت تقلبی برچسبی کاملا مشابه با برچسب های اصلی است که تشخیص آن از نظر ظاهری واقعا سخت است. از طرف دیگر تعداد زیادی از این برچسب اصالت تقلبی حرفه ای طراحی می شوند. به همین دلیل تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن ها از روی ظاهر عملا غیر ممکن است. حال تشخیص اصالت کالا با وجود برچسب های تقلبی به یک مسئله جدی و مهم تبدیل شده است. اما راهکارهایی برای شناسایی برچسب های اصل از تقلبی وجود دارد. اگر می خواهید با این راه کارها و دستورالعمل ها آشنا شوید کافی است در ادامه متن محتوا همراه ما باشید.

ادامه مطلب
برچسب اصالت تجهیزات پزشکی و کاربردهای آن

روش های تشخیص برچسب های اصالت تقلبی

حتما خیلی از شما به آشنایی با راه کارهای لازم برای شناسایی برچسب اصالت تقلبی علاقه دارید. خرید کالاهایی که دارای برچسب اصالت تقلبی هستند باعث دور ریختن پول و سرمایه شما خواهد شد. در واقع شما با خرید چنین محصولاتی سرمایه خود را صرف خرید محصولی بی کیفیت خواهید کرد. همان طور که گفته شد این برچسب های غیر اصل و تقلبی به قدری حرفه ای و دقیق طراحی می شوند که نمی توان تنها از روی ظاهر به ماهین اصلی آن ها پی برد.

البته نیازی نیس نگران باشید. عملیات تشخیص اصالت یا هدم اصالت کالا به وسیله این برچسب ها اصلا سخت نیست. تنها کافی است از روش های لازم برای استعلام اصالت برچسب استفاده کنید. در ادامه مهم ترین راه های استعلام اصالت را برای شما معرفی خواهیم کرد.

برچسب اصالت تقلبی

گام اول می تواند استفاده از تلفن های گویا و یا شماره های پیامکی باشد. اگر دقت کرده باشید روی برچسب ها یک کد یکتا اسکرچ شده به علاوه شماره تلفن و سامانه پیامکی وجود دارد. برای تشخیص برچسب اصالت تقلبی ایرانی تنها کافی است این کد یکتا را از طریق سامانه های پیامکی یا تلفنی اعلام کنید. سپس اصالت یا عدم اصالت محصول به شما گزارش داده خواهد شد. البته باید دقت داشته باشید که برخی از افراد اقدام به ساخت درگاه هایی با شماره های جعلی می کنند تا کالا را اصیل جلوه دهند. برای این مسئله نیز راه کار وجود دارد. شما برای استعلام تلفنی باید تنها از شماره 0216185  و برای استعلام پیامکی تنها از شماره 20008822 استفاده کنید. سایر شماره ها و درگاه ها غیر قانونی می باشند.

ادامه مطلب
فروش برچسب طرح شبنم

گام دوم می تواند استفاده از روش های اینترنتی باشد. کافی است برای تشخیص برچسب اصالت تقلبی وارد سامانه TTAC شده و اطلاعات مرتبط با محصول که از شما خواسته شده است را وارد کنید. سپس می توانید از اصل یا تقلبی بودن کالای مد نظر خود مطلع شوید. همچنین نرم افزارهایی تحت عنوان بارکد خوان وجود دارند که می توانند با اتصال به اینترنت و اسکن از طریق دوربین موبایل، به شناسایی بارکد شما بپردازند. همان طور که می دانید روی تمامی برچسب ها بارکدهایی درج شده است در صورتی که محصول قانونی باشد، دستگاه بارکد خوان یا نرم افزار بارکد خوان نصب شده روی گوشی اصالت آن را تایید خواهد کرد. در غیر این صورت هشدارهای لازم در زمینه برچسب اصالت کالا تقلبی به مصرف کننده داده خواهد شد.

عواقب برچسب اصالت تقلبی برای جامعه

شاید فکر کنید که اصل یا تقلبی بودن برچسب درج شده روی محصول فرقی به حال شما ندارد. اما این تصور کاملا غلط است. تصور کنید شما بخشی از پول و سرمایه خود را برای خرید محصولی بی کیفیت و غیر قانونی صرف می کنید که در صورت بروز مشکل نمی توانید از ضمانت یا خدمات پس از فروش استفاده کنید. در این صورت پول و سرمایه شما به هدر رفته است. اما ممکن مشکل هدر رفتن سرمایه مشکلی جدی تلقی نشود.

برچسب اصالت تقلبی

مسئله اصلی آنجایی به وجود می آید که برچسب اصالت تقلبی می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. اگر محصول دارویی، غذایی، پزشکی و… که خریداری می کنید از سلامت و استانداردهای کافی برخوردار نباشد، مصرف آن می تواند شما را با خطرات بزرگی حتی خطر مرگ مواجه کند. پس به هیچ وجه نباید مسئله تقلبی بودن برچسب های درج شده روی محصولات مختلف را نادیده بگیرید.

ادامه مطلب
شماره سامانه پیامکی استعلام لیبل اصالت کالا

در صورت مشاهده لیبل تقلبی باید چه کار کنیم؟

اگر متوجه برچسب اصالت تقلبی روی هر محصول و کالایی شدید باید در گام اول از خرید آن صرف نظر کنید. در گام بعدی نیز باید به سرعت این مشکل را به اطلاع سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و یا سامانه های ناظر برسانید. این سامانه ها به سرعت وارد عملیات شده و به مشکل به وجود آمده رسیدگی خواهند کرد. در نتیجه برخورد های لازم و قانونی با افراد خاطی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

پس باید توجه داشته باشید که صرفا مشاهده برچسب روی کالا نشان دهنده استاندارد بودن آن کالا نیست. بلکه ممکن است برچسب اصالت تقلبی باشد. پس باید حتما عملیات استعلام اصالت را برای آن انجام دهید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

تشخیص اصالت کالا با وجود برچسب های تقلبی به یک مسئله جدی و مهم تبدیل شده است. اما راهکارهایی برای شناسایی برچسب های اصل از تقلبی وجود دارد که در این نوشته به آن ها میپردازیم.