استعلام بارکد کالا به زبان ساده

از طریق استعلام بارکد می توانید به اصل یا تقلبی بودن محصول، کشور سازنده محصول، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضای کالا و... دست پیدا کنید.
استعلام بارکد کالا به زبان ساده پیشتازان اصالت

استعلام بارکد کالا فرآیندی است که جهت آگاهی و اطلاع از صحت و سلامت یک محصول و اصل بودن آن، صورت می گیرد. در واقع طی این فرآیند شما می توانید از طرق مختلفی به اصل یا تقلبی بودن محصول، کشور سازنده محصول، سری ساخت و تاریخ تولید و انقضای کالا و… دست پیدا کنید. به طور کلی فرآیند استعلام بارکد کالا، فرآیندی ضروری و مهم است که از جهت های گوناگون دارای اهمیت فوق العاده بالایی می باشد.

برای مثال با استفاده از استعلام بارکد کالا می توان به فروشندگان داخلی و قانونی کالا و همچنین وارد کنندگان مجار آن، کمک کرد. در واقع با این کار می توان از ورود محصولات قاچاق و غیر قانونی به داخل مرزهای کشور جلوگیری کرد. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین مشکلاتی که وارد کنندگان و فروشندگان داخلی محصولات مختلف با آن مواجه هستند، مسئله قاچاق است. این مسئله باعث کاهش فروش محصولات قانونی خواهد شد. بنابراین با استعلام بارکد کالا می توان ضمن جلوگیری از قاچاق کالا به افزایش رشد اقتصادی کسب و کارهای فروشنگان و وارد کنندگان قانونی محصولات مختلف رونق بخشید.

در این محتوا قصد داریم روش های مختلف استعلام بارکد کالا و مزیت های بی شمار آن را برای شما مخاطبین گرامی شرح دهیم. پس با همراهی نمودن ما تا انتهای محتوا، می توانید دانسته های خود را در مورد این بارکدها و نحوه استعلام آن ها افزایش دهید.

روش های مختلف استعلام بارکد کالا

برای استعلام بارکد کالا روش های مختلف و متنوعی وجود دارد. شما می توانید از راه های متفاوتی برای بررسی اصالت کالا های داخلی و خارجی اقدام کنید. نحوه استعلام بارکد کالا، در روش های مختلف اندکی با یکدیگر تفاوت دارند.

ادامه مطلب
تشخیص کشور سازنده از روی بارکد

برای مثال برای استعلام بارکد کالا تلفنی باید با شماره های درج شده روی برچسب محصولات تماس برقرار کنید و کد درج شده روب بارکد یا برچسب اصالت را بخوانید. در این صورت تلفن گویا، صحت یا عدم صحت اطلاعات محصول مورد نظر را به شما اعلام کرد. راه دیگری به عنوان استعلام پیامکی نیز وجود دارد. در این روش نیز بایدبارکد یا کد درج شده روی برچسب اصالت را به سامانه های تعیین شده پیامک کنید. در این صورت یک پیامک حاوی اطلاعات محصول به شما ارسال خواهد شد.

روش های مختلف استعلام بارکد کالا

از دیگر راه های استعلام بارکد کالا، می توان به مراجعه به سامانه های الکترونیکی اشاره کرد. این سامانه ها معمولا تحت نظارت سازمان غذا و دارو فعالیت می کنند. با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در این سامانه می توان به جزئیات دقیقی از کالاهای مختلف داخلی و خارجی دسترسی پیدا کرد.

از دیگر راه های استعلام بارکد کالای خارجی و ایرانی می توان به دستگاه بارکد خوان اشاره کرد. این دستگاه به راحتی و به وسیله لیزرهایی که دارد، عملیات تشخیص اصالت کالای مورد نظر شما را انجام می دهد. اما این روزها متداول ترین و مرسوم ترین راه برای استعلام بارکد کالا، استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای منحصر به فردی است که برای این کار طراحی و اجرا شده اند.

این اپلیکیشن ها معمولا به وسیله یک اسکنر داخلی که به وسیله دوربین های گوشی انجام می شود، عملیات استعلام بارکد کالا پزشکی و سایر محصولات را انجام می دهند. در این صورت شما تنها در چند ثانیه می توانید با اسکن کردن بارکد محصول از اطلاعات دقیقی در مورد آن آگاهی پیدا کنید. بنابراین شما با روش های مختلفی می توانید به راحتی و در مدت زمانی کوتاه، عملیات استعلام بارکد های مختلف را انجام دهید.

ادامه مطلب
بارکد لوازم آرایشی

استعلام بارکد برای چه کالاهایی صورت می گیرد؟

استعلام بارکد کالا برای طیف گسترده ای از کالاهای داخلی و خارجی قابل انجام است. این روزها تقریبا تمامی کالاهای تولید داخل و همچنین کالاهایی که از راه های وارداتی به کشور وارد می شوند، دارای بارکدهایی هستند. در واقع نمی توان دسته ای از محصولات را جدا کرد که عملیات درج بارکد روی آن ها انجام نشود.

البته درج بارکدهای مختلف روی بعضی از محصولات از اهمیت بیشتری نسبت به سایر محصولات برخوردار است. برای مثال بعضی از محصولات مانند محصولات دارویی، بهداشتی، زیبایی و آرایشی و… به صورت کاملا مستقیم توسط انسان مورد استفاده و مصرف قرار می گیرند. برای این دسته از محصولات استعلام بارکد کالا از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. چرا که تاثیر این محصولات روی پوست، مو و سلامت انسان به وضوح قابل مشاهده است. بنابراین باید سلامت و استاندارد آن ها حتما مورد تایید و بازرسی نهایی قرار گیرد.

چطور می توانیم بارکدهای تقلبی موجود در بازار را تشخیص دهیم؟

همان طور که گفته شد، مسئله درج الزامی بارکد های مختلف روی محصولات، باعث شده تا بارکد های تقلبی در بازار گسترش ویژه ای پیدا کنند. در واقع مخصولاتی که دارای بارکد نباشند، دارای اعتبار و شهرت خاصی در بازارهای داخلی و خارجی نخواهند بود. با استعلام بارکد کالا می توان اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص داد.

استعلام بارکد کالای خارجی

اگر پس از استعلام بارکد کالاهای داخلی و خارجی مختلف پیام هایی مبنی بر عدم تایید دریافت کردید، آن برچسب یا بارکد به صورت غیر قانونی روی محصول درج شده است. از جمله این پیام ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بارکد وارد شده قبلا مورد استعلام قرار گفته است.
  • کد وارد شده در سامانه ثبت نشده است.
  • محصول مورد نظر شما از درگاه قانونی وارد مشور نشده است.
ادامه مطلب
آموزش کامل استعلام بارکد وزارت بهداشت

آیا استعلام بارکد کالای خارجی مهم است؟

استعلام بارکد کالا در محصولات خارجی از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که این محصولات در داخل تولید نمی شوند بنابراین حتما باید به فرمولاسیون آنها دقت کرد تا مجوز دریافت برچسب و بارکد برای کالا فراهم شود. همچنین تنها کالاهایی که از مبادی قانونی بین المللی و از طریق گمرک به کشور وارد می شوند، می توانند بارکد دریافت کنند.

استعلام بارکد کالا طی چند ثانیه اطلاعات دقیقی از محصول به شما ارائه می دهد. در نتیجه شما  پس از این کار باید اطلاعات جامع و کاملی در این مورد داشته باشید. یعنی این فرآیند علاوه بر تایید و تضمین کیفیت محصول باعث انتشار قانونی آن در بازار نیز می شود. برای این کار تنها باید یکی از این روش ها را انتخاب نمایید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

از طریق استعلام بارکد می توانید به اصل یا تقلبی بودن محصول، کشور سازنده محصول، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضای کالا و... دست پیدا کنید.