آموزش کامل استعلام بارکد وزارت بهداشت

در این مقاله به بررسی مبحث استعلام بارکد وزارت بهداشت می پردازیم و مزیت های استفاده از آن را برای شما بر خواهیم شمرد.
استعلام بارکد بهداشت و چگونگی انجام آن | پیشتازان اصالت

استعلام بارکد وزارت بهداشت، فرآیندی است که خیال مشتری را از کیفیت محصول آرایشی و بهداشتی خریداری شده راحت می کند. حتما تا کنون این سوال بارها به ذهن شما رسیده که اصلا استعلام بارکد وزارت بهداشت چیست؟ در این مورد می توان این گونه پاسخ داد، که این استعلام از طریق روش های مختلف صورت می گیرد و طی آن شما از سلامت یا عدم سلامت محصولی که آن را خریداری کرده اید، با خبر می شوید.

این روزها به دلیل وارد شدن مشکل کالا ها و لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور و همچنین قیمت سرسام آور بسیاری از آن ها، بسیاری از فروشندگان داخلی اقدام به فروش محصولات بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته با قیمت کمتری می کنند. از آنجایی که فروش چنین محصولاتی در جامعه می تواند سلامت شما را با چالشی جدی مواجه کند، باید حتما عملیات بررسی بارکد وزارت بهداشت و لیبل اصالت روی آن ها صورت گیرد.

در واقع پس از گسترده شدن این اقلام بی کیفیت در جامعه، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بر آن شدند تا از پیشرفت فروش این محصولات در بازار جلوگیری کنند. از این رو عملیات استعلام بارکد وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. طی قانونی در حوالی 10 سال گذشته، تمامی تولید کنندگان قانونی و داخلی محصولات سلامت محور و همچنین تمامی وارد کنندگان قانونی این محصولات، ملزم به دریافت لیبل ها و بارکدهای اصالت کالا شدند.

به طور کلی این شرکت ها باید پس از تولید یا وارد شدن محصولات، آن ها را با مدارک لازم در اختیار نهاد های مرتبط نظارتی مانند سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران قرار دهند. در این صورت تمامی محصولات قانونی موجود در بازار دارای بارکد و شناسه هایی منحصر به فرد خواهند بود که در سامانه های نظارتی مربوطه ثبت شده است. بنابراین می توان از طریق استعلام بارکد سلامت یا عدم سلامت و کیفیت آن را تشخیص داد. در این مقاله به بررسی مبحث استعلام بارکد وزارت بهداشت می پردازیم و مزیت های استفاده از آن را برای شما بر خواهیم شمردو تا پایان همراهی مان کنید.

ادامه مطلب
شناسایی اجناس از روی بارکد

مزیت های استعلام بارکد وزارت بهداشت

برچسب های وزارت بهداشت، کدها و نمادهایی خاص هستند که تنها به محصولات قانونی و مورد اعتبار تعلق می گیرند. هر محصول آرایشی و بهداشتی به صورت جداگانه یک بارکد منحصر به فرد دریافت می کند تا خللی در فرآیند شناسایی محصول با کیفیت به وجود نیاید.

با استعلام بارکد وزارت بهداشت پیگیری سلامت یا عدم سلامت محصول به دست مشتری خواهد بود. این قابلیت مزیت های فراوانی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. برای مثال مصرف کننده با استفاده از این قابلیت می تواند از تاریخ تولید و انقضای محصول خبر پیدا کند. در این صورت با توجه به بازه مورد نیاز خود برای مصرف محصول، محصولی با تاریخ کافی خریداری خواهد کرد.

مزیت بعدی جلوگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد. این بارکدهایی که به محصولات قانونی تعلق می گیرند، به هیچ وجه به محصولات غیر قانونی و قاچاق تعلق نمی گیرند. بنابراین کالا های قاچاق حق پخش در بازار را پیدا نخواهند کرد. البته ممکن است فروشنده ای برای فروش محصولات قاچاق از بارکدهای تقلبی استفاده کند. در این موارد مغازه داران و اصناف باید دقت زیادی کنند و فرآیند استعلام بارکد وزارت بهداشت برای مغازه را انجام دهند.

استعلام بارکد وزارت بهداشت و چگونگی انجام آن | پیشتازان اصالت

در صورتی که مغازه دار در این مسئله اهمال و بی توجهی کند، مسئولیت فروش محصولات غیر قانونی به عهده او خواهد بود. یعنی اگر شما عملیات استعلام بارکد بهداشت را روی محصولی انجام دادید و متوجه غیر قانونی بودن آن شدید، باید مراتب را به نهادهای نظارت کننده اطلاع دهید. این نهاد ها با مغازه دارد و فروشنده، برخوردهای لازم را صورت می دهند.

ادامه مطلب
استعلام بارکد و روش های آن

همان طور که می دانید خرید محصولات سلامت محور و مصرف کردن آن ها دارای اهمیت فوق العاده ای است. وجود کوچک ترین مشکلی در این محصولات و اقلام، می تواند سلامت افراد را با خطری جدی مواجه کند. پس استعلام بارکد وزارت بهداشت برای محصولات سلامت محور از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد.

روش های استعلام بارکد وزارت بهداشت

برای استعلام بارکد بهداشتی می توانید روش های مختلفی را مورد استفاده و کاربرد قرار دهید. معمولا روی برچسب اصالت هر محصولی شماره پیامک و تلفن درج شده است. با ارسال کد مخصوص می توانید عملیات استعلام را انجام دهید. اما برای استعلام بارکد راه های راحت تر و سریع تری نیز وجود دارد. برای مثال، استفاده از برنامه های اسکن بارکد از سریع ترین روش ها برای استعلام به شمار می روند.

البته باید حواستان را جمع کنید که تنها از برنامه ها و نرم افزارهای تاییده شده نهادهای نظارتی نظیر سازمان غذا و دارو استفاده نمایید. این برنامه ها روی گوشی هوشمند شما نصب و سپس راه اندازی می شوند. سپس گوشی با اتصال به دوربین خود، بارکد محصول مورد نیاز شما را اسکن کرده و اطلاعاتی از محصول به شما ارائه خواهد داد. البته مراجعه به سامانه های غذا و دارو نیز از دیگر راه های استعلام بارکد وزارت بهداشت به شمار می روند.

عملیات استعلام بارکد فوق روی چه محصولاتی صورت می گیرد؟

استعلام بارکد وزارت بهداشت روی محصولات مختلفی صورت خواهد گرفت. از مهم ترین انواع آن ها نی توان به نمونه های مختلف دارو اشاره کرد. لوسیون ها، شامپوها، محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست و مو، غذاهای مختلف خوردنی و نوشیدنی و… از جمله محصولاتی هستند که حتما باید مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته و سپس در بازار ها و فروشگاه های داخل کشور پخش شوند.

ادامه مطلب
بارکد لوازم آرایشی

استعلام بارکد وزارت بهداشت و چگونگی انجام آن | پیشتازان اصالت

از طرفی اقلام و تجهیزات متنوع پزشکی نیز از کالاهایی به شمار می روند که حتما باید دارای بارکد و برچسب ها و لیبل های تایید سلامت باشند. شما با بررسی و مشاهده این بارکدها نمی توانید از صحت و سلامت محصول اطمینان کاملی پیدا کنید. بلکه لازم است حتما استعلام بارکد وزارت بهداشت از روش های مختلف را در دستور کار خودتان قرار دهید. به این ترتیب دیگر نگران سلامت خود پس از مصرف محصولات سلامت محور نخواهید بود و بابت خرید محصولی باکیفیت پول خود را خرج می کنید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

در این مقاله به بررسی مبحث استعلام بارکد وزارت بهداشت می پردازیم و مزیت های استفاده از آن را برای شما بر خواهیم شمرد.