لیبل اصالت دارو

سفارش لیبل اصالت دارو

لیبل اصالت دارو یکی از ضروری ترین برچسب هایی است که داروهای مختلف بدون این لیبل، حق توزیع و پخش در بازار را ندارند. شاید این سوال برایتان پیشبیاید که چرا محصولات دارویی باید حتما دارای برچسب اصالت باشند؟

در  این مورد می توان گفت، که محصولات دارویی جزء آن دسته از محصولاتی هستند که مصرف آن ها به صورت مستقیم روی سلامت انسان تاثیر گذار خواهد بود. پس باید حتما قبل از پخش و توزیع در بازار تحت نظارت سازمان های خاصی قرار بگیرند. این نظارت باید روی مواد اولیه تشکیل دهنده آنها، اعتبار شرکت تولید کننده، تاریخ تولید و انقضای محصول و… صورت بگیرد.

همانطور که می دانید، نقص یا وجود اشکال در هر کدام از این گزینه ها می تواند باعث عدم کیفیت یا خطرناک بودن دارو شود. لذا محصولات دارویی جزء محصولاتی هستند که حتما باید تحت نظارت تولید و پخش شوند.

معمولا پس از بررسی و کنترل موارد ذکر شده توسط سازمان های مربوطه، به ازای هر محصول دارویی یک برچسب اصالت به آن تعلق خواهد گرفت. لیبل اصالت دارو به مصرف کننده این امکان را می دهد که کالای مورد نیاز خود را مورد بررسی و کنترل قرار دهد.

لیبل اصالت دارو

لیبل های اصالت دارو در انواع مختلفی چاپ می شوند. لیبل های شبنم، لیبل های اصالت کالا و… از جمله انواع لیبل هایی هستند که می توانند روی محصول چاپ شوند. اما چاپ لیبل اصالت و رهگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این محتوا قصد داریم به بررسی لیبل اصالت دارو و اطلاعات استخراج شده از آن بپردازیم. پس تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید.

ادامه مطلب
برچسب اصالت وزارت بهداشت

بررسی اطلاعات درج شده روی لیبل اصالت دارو

برچسب اصالت دارو قاعدتا دارای اطلاعات و مشخصاتی خاص و منحصر به فرد است. شما با استفاده از این اطلاعات می توانید از راه های مختلف اصالت و کیفیت کالا را مورد بررسی قرار دهید.

این لیبل دارای کدی به نام GTIN است. این کد شناسه تجاری فرآورده را به شما نشان می دهد. UID نیز یکی دیگر از موارد درج شده روی لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو می باشد. شناسه اصالت و تاریخ انقضای محصول نیز از دیگر مواردی هستند که روی این برچسب چاپ می شوند. همچنین شما می توانید با بررسی این برچسب به سری ساخت و بارکد دارو  نیز دسترسی پیدا کنید.

شناسه اصالت درج شده روی برچسب اصالت دارو یک کد 16 رقمی است که زیر یک لایه اسکرچ شده قرار می گیرد. حتما باید به این نکته دقت کنید که اگر این لایه اسکرچ شده دارای سایش و خوردگی بود از خرید محصول اجتناب کنید. لیبل اصالت دارو می تواند از طریق مختلفی مورد استعلام قرار گیرد که در ادامه به شرح کامل آن ها خواهیم پرداخت.

نحوه بررسی و تشخیص اصالت دارو از روی لیبل

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، برچسب اصالت دارو شامل اطلاعاتی خاص است. اما این اطلاعات باید کاربردی هم داشته باشند. کاربرد این اطلاعات را می توان در استعلام اصالت لیبل جست و جو کرد. برای مثال، لیبل اصالت دارو از روی بارکد قابل استعلام است.

لیبل های اصالت هر یک دارای بارکدی جداگانه هستند. بنابراین می توان با دستگاه های بارکد خوان یا نرم افزارهای مربوطه آن ها را مورد شناسایی قرار داد. شناسایی بارکد لیبل اصالت دارو اپلیکیشن مخصوص به خود را دارد. شما با دانلود و نصب این اپلیکیشن ها که معمولا تحت نظر سامانه TTAC هستند، می توانید اصالت و سلامت کالا را مورد بررسی قرار دهید.

ادامه مطلب
شماره سامانه پیامکی استعلام لیبل اصالت کالا
بررسی اصالت کالا با بارکد
بررسی اصالت کالا با بارکد

راه دیگر تشخیص سلامت لیبل اصلالت دارو شماره سریال و شناسه اصالت درج شده روی آن است. شما می توانید از طریق اپلیکیشن های مختلف، سامانه های پیامکی و تلفنی، سایت سازمان غذا و دارو و… شماره سریال و یا شناسه اصالت محصول را مورد بررسی و استعلام قرار دهید. لازم به ذکر است نه تنها محصولات و داروهای خارجی باید لیبل اصالت را دریافت کنند بلکه دریافت لیبل اصالت دارو صنعتی ایران نیز برای محصولات داخلی ضروری است.

چاپ برچسب اصالت در مجموعه های معتبر

لیبل اصالت دارو جدید معمولا در مراکز معتبری تحت چاپ قرار می گیرد. فرآیند چاپ و فروش لیبل های اصالت دارو کاری سخت و دشوار است. چرا که قبل از آن نیز باید مجوزهای مربوطه برای چاپ دریافت شود. امروزه بسیاری از تولید کنندگان محصولات دارویی داخلی و وارد کنندگان محصولات دارویی خارجی، برای خرید لیبل های اصالت دارو به همین مجموعه ها و شرکت های چاپ لیبل اصالت مراجعه می کنند. چرا که اتوماسیون اداری و مراحل ثبت نام و دریافت مجوز در سازمان غذا و دارو، کاری سخت و نیازمند تجربه است.

پس شرکت ها با قرار دادن اطلاعات مجموعه خود در اختیار مراکز معتبر چاپ لیبل، عملیات ثبت نام و مجوز را نیز به آنها واگذار می کنند. پس می توان گفت با استفاده از خدمات این مجموعه ها می توان سرعت و راندمان کار را تا حد زیادی افزایش داد.

استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن
استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن

لیبل های اصالت معمولا در انواع و سایز های مختلفی تحت چاپ قرار می گیرند. برچسب اصالت دارو با استفاده از موادی به نام ریبون مورد چاپ قرار می گیرد. ریبون ها کیفیت های مختلفی دارند و این کیفیت می تواند روی قیمت لیبل نیز تاثیر زیادی داشته باشد. سایز لیبل، کیفیت چاپ، نوع چاپ، فروش جزئی یا عمده و… از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت در این مجموعه های چاپ لیبل به شمار می روند.

ادامه مطلب
برچسب اصالت تجهیزات پزشکی و کاربردهای آن

بررسی پیام های دریافت شده پس از استعلام برچسب اصالت دارو

پس از استعلام برچسب اصالت دارو از راه های مختلف ممکن است با پیام های مختلفی مواجه شوید. برای مثال یکی از پیام هایی که ممکن است دزیافت کنید این خواهد بود که اصالت محصول مورد تایید است. بدیهی است در این صورت می توانید از اصالت محصول به طور کامل اطمینان پیدا کنید. در مورد دیگری ممکن است سامانه به شما هشدار دهد که این محصول قبلا مورد کنترل قرار گرفته است. در این صورت باید از خرید کالا اجتناب کنید.

در صورت تقلبی بودن دارو نیز، با هشدار تقلبی بودن محصول مواجه خواهید شد. همچنین اگر تاریخ مصرف دارو گذشته باشد نیز پس از استعلام به شما اعلام خواهد شد. البته پیام های دیگری نیز هستند که پس از استعلام لیبل اصالت دارو ممکن است به شما ارائه شوند. به هرحال با بررسی این پیام ها می توانید به راحتی از اصالت آن اطمینان پیدا کنید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب