برچسب اصالت دارو و آموزش استعلام آن

نداشتن برچسب اصالت دارو مشکلات متعددی را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد. در این مقاله به برچسب اصالت دارو و آموزش استعلام آن میپردازیم.
برچسب اصالت دارو و آموزش استعلام آن

برچسب اصالت دارو یکی از با اهمیت ترین برچسب های تولید شده در صنایع چاپ و تولید لیبل های قانونی است. حتما تا کنون به این موضوع پی برده اید که درج برچسب های اصالت روی محصولات دارویی و کالا های مرتبط با سلامت انسان الزامی است. اما چرا؟ دلیل این قتون واضح است. این برچسب ها برای آگاهی مصرف کننده از سلامت و استاندارد محصولات دارویی و اجناس پزشکی تهیه شده اند. بنابراین درج آن ها روی محصول می تواند خیال شما را از بابت سلامت و کیفیت دارو راحت می کند.

لیبل اصالت دارو یک لیبل است که روی بسته بندی دارو درج می شود. شما می توانید روی این لیبل اطلاعات مختلفی مشاهده کنید. کد UID، شماره سریال دارو، کد یکتای تعلق گرفته به دارو از سازمان غذا و دارو ایران، بارکد دارو و… از جمله اطلاعات درج شده روی این برچسب ها به شمار می روند.

مسئله برچسب اصالت داروهای پرخطر از اهمیت بیشتری برخوردار است. بعضی از داروها هستند که مصرف عادی ندارند. این دارو ها برای درمان بیماری های خطرناک و عارضه های مختلف قلبی و مغزی مصرف می شوند. بنابراین سلامت و کیفیت آن ها باید به صورت ویژه ای چک و بررسی شود. ممکن است خوردن یک داروی تقلبی سرما خوردگی مشکل جدی و فراوانی برای شما ایجاد نکند. اما داروهایی که مربوط عارضه هایی مانند فشارخون، سرطان، مشکلات قلبی و… هستند در صورتی که تقلبی و تاریخ مصرف گذشته باشند می توانند مشکلات و خطرات زیادی برای مصرف کننده به وجود آورند.

ادامه مطلب
فروش برچسب طرح شبنم

نداشتن برچسب اصالت دارو چه مشکلاتی به وجود می آورد؟

نداشتن برچسب اصالت دارو مشکلات متعددی را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد. در ادامه به بعضی از مهم ترین مشکلات ایجاد شده در اثر عدم درج برچسب اصالت دارو اشاره خواهیم کرد.

  • برچسب اصالت دارو سلامت کالا و اصل بودن و استاندارد آن را نشان می دهد. آن دست از کالاهای دارویی که دارای این برچسب ها نباشند از سلامت و اصالت لازم برخوردار نیستند و مصرف آن ها می تواند باعث بروز مشکلات جدی برای افراد مختلف شود.
  • لیبل اصالت دارو تنها به کالاهای اصل و موادی که فرمولاسیون آن ها مورد تایید بهداشتی قرار گرفته است تعلق می گیرد. بنابراین درصورتی که یک محصول دارویی دارای برچسب اصالت نباشد یعنی فرمولاسیون آن فاقد استانداردهای لازم بوده و دارو کارایی لازم برای درمان بیمار را نخواهد داشت.
  • برچسب اصالت دارو تنها به داروهایی تعلق می گیرد که از راه های قانونی به کشور وارد شده باشند. بنابراین عدم درج این برچسب روی داروهای خارجی می تواند نشان دهنده قاچاق بودن داروی مد نظر شود. ورود کالای قاچاق به کشور غیر قانونی است و شامل پیگردهای قانونی خاصی می باشد.
لیبل اصالت دارو و آموزش استعلام آن
لیبل اصالت دارو و آموزش استعلام آن

به چه داروهایی لیبل اصالت تعلق می گیرد؟

شایان ذکر است، یکی از راه های پی بردن به سلامت دارو برچسب اصالت آن می باشد. پس تفاوتی ندارد که داروی شما از نوع معمولی یا پر خطر باشد، بلکه دریافت این برچسب برای هر دسته دارویی و از هر طیفی الزامی است. قرص ها، آمپول ها، اسپری ها، شربت ها، قطره ها، شیاف ها و… همه باید برای پخش و توزیع در بازار مجوزهای قانونی داشته باشند.

ادامه مطلب
تشخیص اصالت کالا

روند دریافت مجوزهای قانونی برای لیبل اصالت دارو نیز به این شرح است. باید تولید کننده و یا وارد کننده محصول دارویی خاص، وارد سایت سازمان غذا و دارو شده و با پر کردن فرم های مربوطه و تکمیل مدارک، اقدام به ثبت نام در این سامانه کند. فرمولاسیون تولید دارو، مواد تشکیل دهنده آن، شرکت تولید کننده دارو و… همگی طی این عملیات در اختیار ناظران سازمان غذا و دارو قرار می گیرند. این سامانه نیز با بررسی شواهد و مدارک موجود و انجام تست های معتبر بهداشتی سالم یا نا سالم بودن دارو را بررسی می کند.

در صورتی که محصول دارویی شما از نظر این سازمان بهداشتی و استاندارد شناخته شود، مجوز دریافت کد و برچسب اصالت دارو در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته شما برای تسریع عملیات ثبت نام و کوتاه کردن فرآیند اداری می توانید از خدمات شرکت های فعال در زمینه تولید کد و چاپ برچسب های اصالت استفاده کنید. با کمک گرفتن از این مجموعه ها می توانید به راحتی و در بالاترین سرعت ممکن کارهای اداری دریافت مجوز را انجام داده و محصولات مورد نظر خود را با درج برچسب اصالت دارو در بازار داروی ایران پخش کنید.

روش های استعلام برچسب اصالت دارو

استعلام برچسب اصالت دارو چگونه ممکن خواهد شد؟ باید گفت این کار توسط افراد عادی و بدون هیچ دانش خاصی نیز می تواند صورت گیرد. از طرفی شما برای بررسی اصالت دارو اصلا نیازی به صرف هزینه و یا استفاده از ابزارهای خاصی ندارید. برای این کار تنها باید کد درج شده روی محصول دارویی مورد نظر خود را به سامانه های تلفن گویا و یا سامانه های پیامکی اعلام کنید. شماره این سامانه ها نیز روی برچسب درج شده است. در صورتی که محصول قانونی باشد ازلاع لازم به شما داده خواهد شد.

ادامه مطلب
قیمت برچسب اصالت کالا
برچسب اصالت دارو و آموزش استعلام آن
برچسب اصالت دارو و آموزش استعلام آن

از طرف دیگر اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید با سرعت بالاتری عملیات چک کردن برچسب اصالت دارو را انجام دهید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای قانونی فعال در این زمینه استفاده کنید. این نرم افزارها با اتصال به اینترنت از دوربین های گوشی های هوشمند شما استفاده می کنند و به این وسیله بارکد درج شده روی بسته بندی دارو را مورد بررسی قرار میدهند. پس از اسکن بارکد اطلاعاتی کامل از داروی مورد نظر برای شما نمایش داده می شود. در واقع این دستگاه ها به مثابه دستگاه بارکد خوان عمل می کنند اما لازم نیست برای خرید آن ها هزینه ای پرداخت کنید.

روش دیگر نیز رفتن به سایت TTAC یعنی سایت اختصاصی سازمان غذا و دارو می باشد. تمامی داروهای قانونی و استاندارد با کدهای یکتا در این سامانه ذخیره شده اند. پس شما با یک جست و جوی ساده به وسیله وارد کردن اطلاعات محصول می توانید عملیات بررسی برچسب اصالت دارو را به راحتی انجام دهید. با استفاده از هر یک از روش های ذکر شده می توانید در مدت چند دقیقه از اصل یا قانونی بودن محصول مطمئن شوید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

نداشتن برچسب اصالت دارو مشکلات متعددی را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد. در این مقاله به برچسب اصالت دارو و آموزش استعلام آن میپردازیم.