برچسب اصالت تجهیزات پزشکی و کاربردهای آن

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی یک رابط بین مردم و سامانه های ناظر به شمار می رود. در واقع مردم می توانند با استفاده از این برچسب ها بر روند کیفیت و سلامت کالا نظارت کنند
برچسب اصالت تجهیزات پزشکی

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی از جمله برچسب هایی شناخته می شود که استفاده از آن از چندین سال پیش تا کنون در ایران مرسوم بوده است.

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی چیست؟

از دهه 80 تا 90 مسئله قاچاق کالا و تجهیزات پزشکی به مسئله ای مهم در ایران تبدیل شد. در این زمان قاچاق تجهیزات پزشکی و لوازم دارویی، به حدی پیش رفت که باعث ایجاد مشکلات شدیدی در سراسر جامعه شد. برای مثال دستگاه های ناکارآمد و بی کیفیت پزشکی با قیمتی گزاف در اختیار بیمارستان ها و یا پزشکان قرار می گرفتند. یا مثلا موعد مصرف داروها گذشته بود و عملا دارای کارایی مثبتی نبودند. به همین دلیل از اوایل سال 90 تصمیماتی اتخاذ شد تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی

در اولین گام سازمان هایی مانند سازمان غذا و دارو در جمهوری اسلامی ایران، تصمیم گرفتند که کار نظارت قانونی بر تولید و توزیع تجهیزات پزشکی را در دستور کار خود قرار دهند. به همین ترتیب بود که روند تولید و چاپ برچسب اصالت تجهیزات پزشکی آغاز شد. طبق قانون تصویب شده تمامی تولید کنندگان قانونی حاضر در سطح کشور و همچنین تمامی واردکنندگان مجاز و دارای پروانه داخلی، می بایست برای توزیع و پخش محصولات و فرآورده های خود در سطح بازار ایران، برچسب های اصالت را دریافت نمایند. این مسئله در ابتدا تنها برای محصولات سلامت محور، که کالا های پزشکی نیز جزء آن ها بودند الزامی شد و سپس پس از چند سال گستردگی بیشتری پیدا کرد. امروزه تقریبا تمامی محصولات اهم از سلامت محور و غیر آن ملزم به دریافت کد و چاپ برچسب روی محصولاتشان می باشند.

ادامه مطلب
چاپ برچسب اصالت کالا، تضمین کننده اعتبار کالاهای شما

کاربردهای لیبل اصالت

برچسب اصالت کاربردهای فراوانی دارد که در بخش پیشین محتوا به یکی از مهم ترین کاربردهای آن یعنی جلوگیری از قاچاق کالا اشاره کردیم. البته به وسیله این برچسب ها نیز نمی توان به طور کامل از فرآیند ورود غیر قانونی اجناس و کالاهای پزشکی جلوگیری کرد اما به هر حال می توان این مسئله را تا حد زیادی با کاهش رو به رو کرد. در واقع همه چیز در نهایت به مردم بستگی دارد. این برچسب ها باید روی کالا ها و تجهیزات پزشکی درج شوند و عدم درج موجب عدم پخش محصول در بازار خواهد شد. بنابراین کالاهای قاچاق تنها در صورت درج لیبل اصالت تجهیزات پزشکی تقلبی می توانند محصولات خود را در بازار پخش کنند. در این مورد نیز لازم نیست نگران باشید چرا که فروشندگان موظف اند هنگام خرید اجناس اصالت کالا را بررسی کنند، از طرفی خود شما نیز هنگام خرید محصول می توانید با کمک برچسب اصالت تجهیزات پزشکی استعلام اصالت محصول را انجام دهید و پس از اطمینان از اصالت و سلامت کالا آن را خریداری کنید.

از دیگر کاربردهای برچسب اصالت تجهیزات پزشکی بیمارستان می توان به افزایش سلامت جامعه اشاره کرد. همان طور که می دانید، تجهیزات پزشکی جزء آن دسته از کالاهایی به شمار می روند که در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز درمانی، مطب پزشکان و… مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که مراجعه به چنین مراکزی تا حد زیادی بالاست، پس عدم کیفیت هر یک از این محصولات می توانند باعث ایجاد نگرانی برای سلامت جامعه شوند. از این رو خرید کالا با برچسب اصالت تجهیزات پزشکی ایران تضمین خوبی برای سلامت جامعه محسوب می شود.

ادامه مطلب
لیبل اصالت لوازم بهداشتی و مواد شوینده

لیبل اصالت تجهیزات پزشکی یک رابط بین مردم و سامانه های ناظر به شمار می رود. در واقع مردم می توانند با استفاده از این برچسب ها بر روند کیفیت و سلامت کالا نظارت کنند و در صورت وجود هر گونه مشکل این مسئله را به نهادهای مرتبط ارجاع دهند تا روند رسیدگی بر درخواست شما صورت گیرد.

نحوه دریافت لیبل اصالت برای تجهیزات پزشکی

تمامی تولید کنندگان شاغل در ایران و وارد کنندگان محصولات خارجی قانونی کالا ها و تجهیزات پزشکی، باید نسبت به دریافت برچسب اصالت تجهیزات پزشکی اقدام کنند. شما هم می توانید خودتان وارد سامانه سازمان غذا و دارو شده و روند تکمیل اطلاعات و دریافت مجوز را انجام دهید و هم می توانید از شرکت های مرتبط کمک بگیرید. بعضی شرکت های معتبر که در زمینه چاپ لیبل های اصالت و سایر لیبل های قانونی فعالیت دارند، عملیات ثبت نام و تکمیل مدارک را نیز برای شما انجام می دهند. بنابراین شما با استفاده از خدمات این مجموعه ها می توانید سفارش خود را با سرعت بیشتری پیگیری کنید.

پس از تکمیل اطلاعات و فرآیند ثبت نام، در صورت تایید مدارک مجوز دریافت برچسب اصالت تجهیزات پزشکی به شما داده می شود. در این زمان به هر یک از محصولات شما بارکد و کد یکتای منحصر به فرد تعلق می گیرد که از طریق آن ها می توان به فرآیند استعلام اصالت محصول پرداخت.

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی

شرکت های چاپ برچسب اصالت تجهیزات پزشکی با وجود نرم افزارهایی پیشرفته ای که دارند می توانند عملیات تولید کد و چاپ برچسب در کیفیت ها و سایزهای مختلف را انجام دهند. شما می توانید با توجه به نوع کالا و تجهیزات پزشکی خود، برچسب را در ابعاد و کیفیت های مختلفی سفارش دهید. لازم به ذکر است که می توانید از برچسب های خام نیز برای کار خود استفاده دهید. این مجموعه ها عملیات تولید و چاپ برچسب های خام را نیز انجام می دهند.

ادامه مطلب
فروش برچسب طرح شبنم

روش های استعلام اصالت تجهیزات پزشکی

برای استعلام اصالت برچسب اصالت تجهیزات پزشکی لام نیست اقدام پیچیده و سختی انجام دهید. تنها کافی است بارکد درج شده روی محصول را با استفاده از نرم افزارهای بارکدخوان مورد استعلام قرار دهید. سپس اطلاعاتی از کالا برای شما نشان داده می شود که نمایش گر اصل یا تقلبی بودن محصول است.

همچنین راه های دیگری نیز برای بررسی برچسب اصالت تجهیزات پزشکی وجود دارد. شما می توانید از طریق پیامک و تلفن گویا کد یکتای محصول را اعلام کرده و اصالت آن را مورد بررسی قانونی قرار دهید. از طرفی با مراجعه به سایت ttac.ir نیز می توانید به بررسی اصالت محصول مورد نظر خود بپردازید. در این صورت با اطمینان کاملی می توانید کالاها و تجهیزات پزشکی را مورد مصرف قرار دهید.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی یک رابط بین مردم و سامانه های ناظر به شمار می رود. در واقع مردم می توانند با استفاده از این برچسب ها بر روند کیفیت و سلامت کالا نظارت کنند