لیبل اصالت برنج و موارد استفاده آن

لیبل اصالت برنج و موارد استفاده آن

لیبل اصالت برنج به شما کمک می کند تا از اطلاعات مهمی درباره برنج خریداری شده خود خبر دار شوید. در این محتوا ضمن بررسی نکاتی در مورد برچسب اصالت برنج و کارایی آن، مزیت های درج این برچسب اصالت روی انواع برنج را نیز برای شما مصرف کننده عزیز مطرح خواهیم کرد. پس با همراهی ما در ادامه محتوای پیش رو، زمینه ای مناسب برای افزایش اطلاعات خود در این زیمنه فراهم کنید.

لیبل اصالت برنج چیست؟

لیبل اصالت برنج به شما این امکان را می دهد که از اصیل یا تقلبی بودن برنج خریداری شده، اطلاع پیدا کنید. لیبل های اصالت برنج معمولا روی انواع برنج تولید داخل، برنج های خارجی و برنج اعلای صادراتی درج می شوند. در واقع مصرف کننده حق دارد به ازای هزینه ای که برای خرید برنج صرف می کند از کیفیت و سلامت آن اطلاع حاصل کند.

این روزها قیمت برنج نسبتا افزایش داشته است. انواع برنج ایرانی، خارجی و صادراتی، معمولا با قیمت های بالایی در بازار عرضه می شوند. با توجه به این که برنج، یکی از مهم ترین اجزای سبد غذایی هر خانواده ایرانی به شمار می رود، بنابراین اصالت و کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مصرف کننده علاقه دارد، در ازای هزینه تقریبا بالایی که صرف خرید برنج داخلی یا خارجی می کند از اصالت و سلامت آن مطمئن شود. این مسئله به کمک لیبل اصالت برنج قابل حل است.

از حدود سال 1390 بخش بزرگی از محصولات سلامت محور مکلف به دریافت لیبل اصالت کالا شدند. در ابتدای امر، این گونه تلقی می شد که خیلی زود عملیات استعلام اصالت محصولات مختلف به بن بست خواهد خورد. اما حال مشاهده می شود که این امر نه تنها به بن بست نرسیده بلکه گسترش بیشتری نسبت به قبل نیز یافته است. این روزها علاوه بر محصولات سلامت محور، بخش کثیری از محصولات مشمول دریافت لیبل اصالت می باشند. برنج نیز به عنوان یک غذای پر مصرف ایرانی از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین تولید کنندگان و وارد کنندگان این محصول باید برای فروش محصولات خود حتما لیبل اصالت را دریافت نمایند.

ادامه مطلب
لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو

بررسی انواع برچسب اصالت برنج

این لیبل انواع مختلفی ندارد اما به محصولات مختلفی از برنج تعلق می گیرد. در واقع این برچسب به صورت لیبل هایی زرد و سفید دیده می شود. البته انواع دیگری از این لیبل ها نیز در بازار وجود دارند اما این دسته از برچسب ها از استفاده گسترده تری برخوردار هستند. برچسب اصالت برنج می تواند برای انواع مختلف برنج استفاده شود.

برای مثال لیبل اصالت برنج خارجی برای آگاهی از کیفیت و سلامت انواع برنج خارجی روی آن ها درج می شود. یا مثلا لیبل اصالت برنج صادراتی نیز برای برنج های اعلا و ممتازی که در امر صادرات مورد استفاده قرار می گیرند، کاربرد دارد. لیبل اصالت برنج ایرانی نیز برای انواع مختلف برنج ایرانی استفاده می شود.

برچسب اصالت برنج

درج لیبل اصالت برنج روی هر یک از محصولات یاد شده، به معنی سلامت و کیفیت آن محصول می باشد. البته این شرط تنها در صورتی محقق می شود که علاوه بر مشاهده برچسب، اصالت آن را نیز مورد بررسی و استعلام قرار دهید. در غیر این صورت با وجود برچسب های اصالت تقلبی، باز هم نمی توانید از کیفیت محصول مورد نظر خود اطمینان پیدا کنید. پس استعلام اصالت برچسب نیز امری مهم و ضروری تلقی می شود.

اهمیت درج برچسب اصالت روی انواع برنج داخلی و خارجی

اهمیت درج لیبل اصالت روی برنج های داخلی و خارجی غیر قابل انکار است. این روزها بسیاری از افراد سودجو، برنج های بی کیفیت داخلی و خارجی را تحت عنوان برنج با کیفیت به فروش می رسانند. از آنجایی که شناسایی برنج مرغوب و با کیفیت از برنج نا مرغوب و تقلبی از روی ظاهر کاری بسیار دشوار و عملا غیر ممکن است، باید راه یگری برای شناسایی محصول مرغوب پیدا کنیم. شباهت محصولات برنج مرغوب و نا مرغوب از نظر ظاهری بسیار بالاست و حتی در بعضی موارد متخصصین برنج نیز نمی توانند تنها از روی ظاهر به کیفیت محصول پی ببرند.

ادامه مطلب
برچسب اصالت تجهیزات پزشکی و کاربردهای آن

در این شرایط لیبل اصالت برنج به کمک مصرف کننده می آید. مصرف کننده با استعلام مشخصات درج شده روی این لیبل ها می تواند از میزان کیفیت و اصالت برنج آگاهی پیدا کند. در واقع این لیبل ها تمامی اطلاعات لازم در مورد برنج را در اختیار شما قرار می دهند. از طرف دیگر، الصاق لیبل اصالت روی برنج به کاهش فروش محصولات تقلبی در بازار نیز کمک خواهد کرد. چرا که مردم ترجیح می دهند محصولی سالم و با کیفیت انتخاب کنند.

قیمت برنج در سال های اخیر افزایش نسبتا زیادی داشته است. بدیهی است مصرف کننده در ازای قیمت بالایی که برای خرید برنج پرداخت می کند، انتظار خرید یک محصول سالم و با کیفیت را داشته باشد. پس اگر قصد خرید برنج دارید و در مورد آن دانش و اطلاعات خاصی ندارید، بهتر است حتما محصولات دارای لیبل اصالت برنج را خریداری کنید تا از این طریق از کیفیت و اصالت برنج خریداری شده خود، مطمئن شوید.

فواید درج برچسب اصالت برای کشاورزان

متاسفانه با توجه به افزایش قیمت برنج در سال های اخیر، وضع درآمد کشاورز تغییر چندانی نکرده است. علت این امر را می توان در وارد کردن محصولات برنج بی کیفیت و با قیمت ارزان تر باعث شده تا مردم بدون آگاهی از نا مرغوبی این محصولات، از خرید برنج با کیفیت اجتناب کنند. بنابراین خرید محصول با کیفیت داخلی بسیار کاهش یافته است.

برچسب اصالت برنج

البته باید بدانید، متاسفانه اکثر این برنج ارزان محصولات تراریخته ای هستند که برای سلامت انسان ضرر فراوانی دارند. به همین دلیل لیبل اصالت برنج به این محصولات تعلق نمی گیرد. پس باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ کاهش قیمتی بی دلیل نیست. شما با خرید برنج بی کیفیت و بدون لیبل اصالت می توانید سلامت خود را به خطر بیندازید. پس بهتر است حتما محصولاتی را خریداری کنید که دارای برچسب اصالت هستند.

ادامه مطلب
برچسب اصالت ۲×۴

با خرید محصولات دارای لیبل اصالت برنج می توانید از کیفیت و اصالت محصول خریداری شده خود، اطلاع پیدا کنید. گفتنی است این لیبل هم به محصولات داخلی و هم به محصولات خارجی تعلق می گیرد.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب