لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو

برچسب اصالت دارو

در این نوشته قصد داریم در مورد لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو نکاتی ارائه دهیم و شما را با ظرفیت های استفاده از آن به طور کامل آشنا کنیم. پس تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید.

لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو چیست؟

لیبل اصالت شامل برچسب هایی که که برای تایید اصالت و سلامت یک محصول سلامت محور روی آن درج می شوند. این لیبل ها به عنوان پلی برای ارتباط بین مردم و مسئولین به شمار می روند. در واقع مردم به وسیله بررسی این برچسب ها می توانند از اصالت و سلامت محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنند و در صورت بروز هر گونه مشکلی مراتب را به نهادهای مربوطه اطلاع دهند.

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو در انواع مختلفی تولید می شود. در واقع لیبل های سلامت محور شامل چند نوع مختلف هستند که مهم ترین آن ها همان لیبل اصالت و سلامت می باشد. این لیبل بیشتر به صورت برچسب های سفید و زرد دیده می شود که روی آن اطلاعاتی مانند کد های GTN، تاریخ انقضا و تولید و… درج شده است.

از دیگر لیبل های مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، می توان به لیبل سیب سلامت اشاره کرد. لیبل سیب سلامت، بیشتر مخصوص محصولات داخلی می باشد. این لیبل استاندارد بودن محصول و سلامت آن را تایید می کند. از موارد استفاده از لیبل های سیب سلامت می توان به مواد غذایی اشاره کرد. یکی دیگر از لیبل های مورد تایید سازمان غذا و دارو، لیبل نمودار ارزش غذایی شناخته می شود که نموداری از مقدار مواد موجود در هر ماده غذایی را به شما ارائه می دهد.

ادامه مطلب
Batch number | بچ نامبر یا کد سری ساخت

لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو (1)

لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو ایران به محصولات متنوعی تعلق می گیرد. در واقع می توان گفت که تولید کنندگان و وارد کنندگان بخشی از محصولات ملزم به دریافت برچسب اصالت می باشند.

برچسب اصالت روی چه محصولاتی درج می شود؟

لیبل اصالت سازمان غذا و دارو معمولا روی محصولات مختلفی درج می شود. اما درج این لیبل ها روی محصولات سلامت محور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. بنا بر دستورالعمل ارائه شده، از سوی سازمان غذا و دارو، در سال 1390 محصولات سلامت محور مانند دارو، مواد آرایشی و بهداشتی و… مستلزم دریافت برچسب اصالت شدند. در ادامه به مهم ترین محصولاتی که حتما باید بر را دریافت کنند، اشاره خواهیم کرد.

  • محصولات دارویی: محصولات دارویی اعم از هرگونه قرص، شربت، اسپری، پماد و… مستلزم دریافت لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو می باشند. این محصولات به صورت کاملا مستقیم با جان و سلامت انسان سر و کار دارند بنابراین باید حتما مورد تایید نهاد های موبوطه قرار گیرند تا از دسترسی مردم به داروهای نامعتبر و تاریخ مصرف گذشته جلوگیری شود.
  • تجهیزات پزشکی: تجهیزات پزشکی نیز از آن دسته از محصولاتی هستند که برای پخش و توزیع به دریافت این لیبل ها احتیاج دارند. این تجهیزات می توانند شامل دستگاه های پیشرفته مثل مانیتورهای نمایشگر ضربان قلب، دستگاه ونتیلاتور و… باشند. یا همچنین می توانند شامل وسایلی مانند دستکش پزشکی، ماسک های پزشکی و… باشند.
  • محصولات آرایشی و بهداشتی: همانطور که می دانید. این روزها استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مرسوم است. این محصولات معمولا به صورت تماس مستقیم با پوست مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین سلامت و کیفیت آنها به عنوان مسئله ای بسیار مهم قلمداد می شود. به همین دلیل درج لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو روی این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است.
ادامه مطلب
چاپ برچسب اصالت کالا، تضمین کننده اعتبار کالاهای شما

به طور کلی، تمامی محصولاتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با جان انسان سر و کار دارند، باید حتما مورد تایید سازمان هایی مانند سازمان غذا و دارو و یا وزارت بهداشت قرار گیرند. این تاییدیه نشان دهنده اعتبار بالای این محصولات می باشد.

نحوه دریافت لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو

برای دریافت لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو ثبت نام اینترنتی باید صورت گیرد. با انجام ثبت نام اینترنتی و تکمیل مشخصات می توان این لیبل ها را دریافت کرد. این روزها مجموعه هایی برای چاپ و تولید لیبل های اصالت دارو طراحی شده اند. این مجموعه ها می توانند به جای شما عملیات ثبت نام اینترنتی را انجام دهند. بنابراین با استفاده از مجموعه های ذکر شده می توان عملیات ثبت نام و دریافت لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو را با سرعت بالا و با کمترین هزینه ممکن انجام دهید.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که برای محصولات و داروهای خارجی چگونه می توان لیبل اصالت دریافت کرد؟ در این مورد باید بگوییم که برای ثبت  نام دریافت محصولات خارجی نیز باید از طریق ثبت نام در سایت TTAC اقدام کنید. پس از بررسی مدارک مربوط به شرکت ساخت محصول خارجی و استعلام شماره ثبت محصول در گمرک، عملیات ثبت نام شما تکمیل شده و می توانید به راحتی لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو را دریافت کنید.

شناسایی لیبل های تقلبی در بازار

دانستن این نکته ضروری است، که تنها دیدن لیبل اصالت درج شده روی محصول، نمی تواند سلامت نهایی آن را تایید کند. بلکه برای اطلاع کامل از سلامت محصول باید عملیات استعلام برچسب اصالت سازمان غذا و دارو را انجام دهید. همانطور که می دانید، این لیبل ها دارای مشخصات، کد و بارکد می باشند. به وسیله نرم افزارهای مختلف، دستگاه بارکد خوان، سامانه های تلفنی و پیامکی و… می توان اصالت و سلامت این محصولات را به طور کامل مورد بررسی قرار داد.

ادامه مطلب
سفارش لیبل اصالت دارو

در صورت تایید اطلاعات دریافت شده می توانید، به محصول اطمینان کرده و آن را خریداری کنید. اما در صورت عدم تطبیق اطلاعات محصول با مشخصات درج شده روی بسته بندی باید متوجه تقلبی بودن محصول شوید. در این صورت می توانید تقلبی بودن محصول را به سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت اطلاع دهید. بنابراین نهادهای مربوطه با دستگاه های خاطی برخورد خواهند کرد.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب