برچسب اصالت کالا چیست؟

در این محتوا به بررسی برچسب اصالت کالا، شرح مزیت های استفاده از لیبل اصالت کالا و نحوه بررسی و اطلاعات مندرج روی آن خواهیم پرداخت.
برچسب اصالت کالا چیست؟

برچسب اصالت کالا یک نماد کامل و قابل اطمینان است که قادر است کیفیت و سلامت کالا را به شما نشان دهد. از این رو بسیاری از محصولات و اجناس تولید شده در کشور یا وارده شده به کشور موظف اند که دارای این برچسب باشند. اگر بخواهیم مروری برتاریخچه تولید و چاپ برچسب اصالت کالا در ایران داشته باشیم، باید بگوییم که این قانون بیش از 10 سال است که در کشور ما اجرا می شود.

در ابتدا تنها محصولاتی که با سلامت مردم رابطه نزدیکی داشتند، موظف به الصاق برچسب شدند. محصولات دارویی، اجناس بهداشتی، اقلام آرایشی، تجهیزات پزشکی، مکمل های ورزشی و غذایی و… از جمله اجناسی هستند که با سلامت مردم ارتباط نزدیکی دارند و به همین دلیل به آن ها محصولات سلامت محور اطلاق می شود. ابتدا و از حوالی سال 90 تمامی تولید ککندگان و وارد کنندگان این دست از محصولات موظف به دریافت لیبل اصالت کالا شدند.

در واقع محصولات سلامت محوری که فاقد برچسب اصالت کالا بودند از آن تاریخ حق توزیع و پخش در بازار را نداشتند. وقتی این بخش از کار الصاق برچسب اصالت کالا روی محصولات سلامت محور با موفقیت رو به رو شد، پس از چند سال محصولات زیر شاخه این برچسب گستردگی بیشتری پیدا کردند. و این گستردگی تا کنون نیز ادامه داشته و در آینده هم ادامه دارد.

در حال حاضر بخش بزرگی از محصولات و اجناس در دسته های مختلف غذایی، آشامیدنی، تجهیزات دیجیتال، لوازم خانگی، موبایل های هوشمند و… بدون تهیه برچسب اصالت کالا حق پخش و توزیع در بازار را ندارند. در این محتوا به بررسی کاربردهای حاصل از برچسب اصالت کالا و شرح مزیت های استفاده از آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این محتوای جذاب همراه ما بمانید.

ادامه مطلب
سفارش لیبل اصالت + معرفی معتبرترین شرکت ها

استعلام اصالت کالا

کاربرد و مزیت های برچسب های اصالت کالا

لیبل اصالت کالا دارای کاربرد و مزیت های زیادی است. بدون شک مهم ترین کاربرد حاصل از الصاق این برچسب روی محصولات خارجی خود را نشان می دهد. همان طور که می دانید، ورود کالای قاچاق به کشور غیر قانونی است. اما تا همین چند سال پیش راهی برای شناسایی کالاهای غیر قانونی و قاچاق وجود نداشت. اما اکنون برچسب اصالت کالا فقط به محصولاتی که از درگاه قانونی وارد ایران شده باشند و در سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران ثبت شده باشند تعلق می گیرد. این کالاها و اقلام مختلف با کدهایی خاص در سامانه گمرک ثبت می شوند. در صورتی که محصول در سامانه گمرک ثبت نشده باشد، سازمان غذا و دارو مجوز دریافت لیبل اصالت کالا را برای آن محصول صادر نخواهد کرد. به این ترتیب می توان تا حد گسترده ای از توزیع محصولات قاچاق در کشور جلوگیری کرد.

از دیگر مزیت ها و کاربردهای برچسب اصالت کالا می توان به اطلاع یافتن مردم یا مصرف کننده عادی از سلامت محصول اشاره کرد. این روزها با وجود گسترش کالاهای بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته در بازار، بسیاری از مردم دچار نگرانی می شوند که هزینه پرداختی آن ها صرف خرید محصولاتی بی کیفیت شود. اما با وجود لیبل اصالت روی اجناس مختلف هیچ نگرانی ای از این بابت برای شما وجود نخواهد داشت. شما با استعلام این برچسب ها می توانید از صحت و سلامت اجناس مطمئن شده و سپس آن ها را با خیال راحت استفاده کنید.

ادامه مطلب
نرم افزار برچسب اصالت کالا

اصالت کالا با بارکد

روش تهیه برچسب اصالت کالا

برای تهیه برچسب اصالت کالا باید ابتدا اقدام به تشکیل پرونده در سازمان غذا و دارو کنید. طی این کار شما اطلاعات شرکت خود به عنوان تولید کننده یا وارد کننده را به اطلاع این سازمان می رسانید. همچنین لازم است اطلاعاتی از محصول، شرکت تولید کننده آن، شماره ثبت محصول در گمرک، فرمولاسیون تشکیل دهنده آن، تاریخ تولید و انقضا و… نیز در این سایت ثبت کنید. تمامی این موارد پرونده شما را تشکیل می دهند. در ادامه ناظران و افراد متخصص سازمان غذا و دارو به بررسی پرونده می پردازند و در صورتی که اطلاعات موجود در آن تایید شود، به شما مجوز دریافت برچسب اصالت کالا داده خواهد شد.

البته اگر حوصله طی کردن مراحل اداری را ندارید، یا می خواهید وقت کمتری برای آن صرف کنید می توانید از خدمات شرکت های برچسب اصالت کالا استفاده نمایید. این شرکت ها بیشتر در زمینه چاپ برچسب و تولید کد فعالیت می کنند اما می توانند مراحل ادارای را نیز با سرعت بیشتری برای شما انجام دهند. سپس می توانید با توجه به نیاز خود سایز برچسب ها و تعداد آن ها را مشخص کرده و سفارش چاپ دهید.

اصالت دارو و اهمیت بررسی برچسب و سریال وزارت بهداشت

روش های استعلام لیبل اصالت

متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند که صرفا مشاهده لیبل اصالت کالا روی اجناس، نشان دهنده سلامت و قانونی بودن آن هاست. اما این تفکر کاملا غلط است چرا که ممکن است برچسب درج شده روی اجناس تقلبی باشد. پس باید حتما آن را استعلام کنید.

برای استعلام می توانید از شماره های پیامکی استفاده کنید. شماره پیامک برچسب اصالت کالا 20008822 می باشد. شما با ارسال کد کالا به این سر شماره می توانید اطلاعاتی از محصول پیدا کنید که صحت یا عدم صحت محصول را به شما نشان خواهد داد. روش استفاده از تلفن گویا نیز به همین ترتیب است.

ادامه مطلب
برچسب اصالت ۱×۴

همچنین شما می توانید با دانلود نرم افزارهای مخصوص برای چک کردن برچسب اصالت کالا، به استعلام آن ها بپردازید. برای استفاده از این نرم افزارها یا باید به کد اسکرچ شده روی برچسب دسترسی داشته باشید و یا به بارکد محصول. در مورد کد، باید خودتان آن را وارد کنید و محصول را مورد استعلام قانونی قرار دهید. اما در مورد بارکد می توانید از دوربین گوشی خود استفاده کرده و بارکد را استعلام کنید. نتیجه استعلام پس از این کار به شما نمایش داده خواهد شد. مراجعه به سایت TTAC نیز یکی دیگر از روش های استعلام اصالت کالا به شمار می رود.

استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن
استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن

در صورتی که پس از استفاده از هر یک از این روش ها، متوجه عدم اصالت محصول و یا برچسب اصالت کالا تقلبی شدید، باید فورا این مسئله را به آگاهی نهادهای قانونی برسانید. در این صورت از پخش گسترده کالای مذکور در سراسر کشور جلوگیری خواهد شد و خاطیان این امر تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

برچسب اصالت و لیبل سلامت

برچسب اصالت و لیبل سلامت

پیشتازان دانش و تندرستی دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت , یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو میباشد که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده هستند تا بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب, خرید لیبل خام و ملزومات چاپ همچون انواع ریبون باشند.

آخرین مطالب

در این محتوا به بررسی برچسب اصالت کالا، شرح مزیت های استفاده از لیبل اصالت کالا و نحوه بررسی و اطلاعات مندرج روی آن خواهیم پرداخت.